Hoppa till innehåll
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Jaktsidan

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

torrentsidor med jaktfilmer?

Featured Replies

Publicerat

hejsan någon som vet nån torrent sida med jaktfilmer, eller någon som har någon film att dela med sig, jag har en del filmer om någon vill byta :D

Publicerat

Faktum är, att jakt och fiskefilmer är en så smal genré och har så liten publik att de är väl värde de kronorna de får för att kunna fortsätta bra material.

Jag är för fildelning i övrigt, tills lagliga alternativ (som t.ex. spotify) dyker upp. Men jaktfilmer anser jag nog att man ska betala för. De enda jaktfilmer jag kan tänka mig att ladda ned är de jag äger originalet av på VHS och inte längre kan se eftersom jag bara har DVD.

Publicerat

Jag har lite Hunters Video på min HD... Har även FTP-server.^^ Har vart Ägare av en torrentsida, kan lägga upp på den sidan om det måste vara torrents, men registreringen är stängd där för tillfället. (Starbits.se)

Publicerat
  • Författare
Faktum är, att jakt och fiskefilmer är en så smal genré och har så liten publik att de är väl värde de kronorna de får för att kunna fortsätta bra material.

Jag är för fildelning i övrigt, tills lagliga alternativ (som t.ex. spotify) dyker upp. Men jaktfilmer anser jag nog att man ska betala för. De enda jaktfilmer jag kan tänka mig att ladda ned är de jag äger originalet av på VHS och inte längre kan se eftersom jag bara har DVD.

du har delvis rätt men när en film går på 250-300 kronor så blir det inte lika roligt längre

Publicerat
du har delvis rätt men när en film går på 250-300 kronor så blir det inte lika roligt längre

men samtidigt behövs dessa pengar för att kunna skapa nya filmer, om man tar de skandinaviska filmerna, Dianas Stigar samt Hunters Video så tror jag aldrig de skulle ha kunnats spelas in om inte det fanns "reklam" i filmerna.

Det är en VÄLDIGT smal kundkrets som ser på dessa filmer, sen kostar filmerna "endast" 149:- på de flesta ställen

Publicerat

Köp filmer...

Publicerat

Hur fan har du råd med ammo till bössan tro, om du inte har råd med en film för 300kr..

Publicerat
Hur fan har du råd med ammo till bössan tro, om du inte har råd med en film för 300kr..

Kanske det som gör att han har råd med ammo, eller? :D

Publicerat
Kanske det som gör att han har råd med ammo, eller? :D

Det hoppas jag inte =) Jag menar bara att vissa saker är nog bäst att betala för, om man vill ha glädje av dem även i framtiden =)

Publicerat

www.videoita.fi

Publicerat
www.videoita.fi

Finns den på svenska :lol:

• 2 weeks later...
Publicerat

Det finns en hel del Dianas stigar på thepiratebay.

Mycket nöje.

Ulf

Publicerat

Så gott som alla Hunters finns på piratebay. Eftersom det är ett smalt område kan det ta några veckor per film att ladda hem de. Vill man sen ha etiketter till de kan man kolla på www.cdcovers.cc

Jag vill inte döma någon egentligen men är det någon skillnad på stöldens grovlek beroende på hurpass bemedlad den rättmätige ägaren är?

Har man rymligt samvete spelar det väl ingen roll vad man tankar hem.

"Den som tar mest får mest." Det brukar väl vara mottot för allt från stora företagsledare till småtjuvar.

Publicerat
Det finns en hel del Dianas stigar på thepiratebay.

Mycket nöje.

Ulf

Jo, förvisso finns det en hel del av våra filmer på Piratebay och andra sajter. Jag vet också vem det är som lagt upp många av dem. En snubbe som heter Jonas...eller wobsanoj som han kallar sig. Det vet även vår distributör Panvision som har en flock med jurister inom sin verksamhet.

Men vi har låtit det vara så länge och vill inte bråka med enskilda personer.

Kan dock inte sticka under stolen med att detta är ett stort problem, speciellt för oss mindre producenter av film.

Även om det är riktigt surt för mig som producent att man inte ens kan betala 149:- för en DVD.

Man producerar inte en jaktfilm i en handvändning om de ska hålla hyfsad kvalité. Tekniken är fortfarande relativt dyr och det går åt mycket tid.

Detta leder väl i förlängningen till att man får hitta andra vägar till finansiering. "Detta skott är visat i samarbete med Norma - Världens bästa ammunition." skulle man ju kunna lägga innan skottet faller?

Men det hade kanske sabbat lite av den jaktliga stämningen, eller vad tror ni?

Men det börjar ju komma en del alternativ. Exempelvis www.jaktfilmer.nu där man kan hyra sina filmer eller lysande Spotify när det gäller musik.

Även om jag är motståndare till för mycket lagar onödiga lagar i samhället så blir det ändå lite spännande att följa vad som kommer hända när nya IPRED-lagen trätt i kraft. Tror tyvärr att en del personer kommer råka riktigt illa ut och att branschen kommer göra sitt bästa för att skapa varnande exempel.

Publicerat
Detta leder väl i förlängningen till att man får hitta andra vägar till finansiering. "Detta skott är visat i samarbete med Norma - Världens bästa ammunition." skulle man ju kunna lägga innan skottet faller?

Men det hade kanske sabbat lite av den jaktliga stämningen, eller vad tror ni?

Klart att reklam är trist, speciellt då jag själv inte köper just Normas grejer..

Det ska va finskt bly, eller ickebly är kanske bättre ord! =)

För 149:- får ni jobba rätt hårt med att få ut film så ni får betalt för era ansträngningar!

En produktion är ju inte billig, samtidigt som ni säkert vill ha lite pengar över när räkningarna är betalda..

Publicerat
Klart att reklam är trist, speciellt då jag själv inte köper just Normas grejer..

Det ska va finskt bly, eller ickebly är kanske bättre ord! =)

För 149:- får ni jobba rätt hårt med att få ut film så ni får betalt för era ansträngningar!

En produktion är ju inte billig, samtidigt som ni säkert vill ha lite pengar över när räkningarna är betalda..

Jo, sedan är det ju inte så att vi får 149:- per film. Dra bort momsen med 25%. En styck distributör och några återförsäljarled, så kanske det återstår några tior per film. Då är man ju rätt beroende av att det sker försäljning i lite större skala.

Publicerat

kommer Dianas stigar jakt & jägarliv "2", den ni visade på kanal lokal att komma ut på dvd?

tidigare köpte jag sässong 1 på ICA, kalasbra, då belastade de matkontot och inte mitt nöjeskonto :blush:;)

Publicerat

Jag har precis beställt några filmer på jaktfilm.se :blush:

För 149:- filmen är det inget snack tycker jag!

Dessutom tror jag du kan hitta några forumister här att ställa upp i kommande produktioner. Det finns mycket duktigt folk här på många områden! ;)

Mer jaktfilm till folket!

Publicerat
kommer Dianas stigar jakt & jägarliv "2", den ni visade på kanal lokal att komma ut på dvd?

tidigare köpte jag sässong 1 på ICA, kalasbra, då belastade de matkontot och inte mitt nöjeskonto :wub::D

Kul att du tyckte om dem.

Ja, säsong 2 är ute redan, men tyvärr inte alla i samlingsbox. Vår kära distributör var dock inte så smart när de gjorde omslagen exakt likadana som säsong 1, lite svåra att hålla isär...

Men om du går in på www.hundforaren.se så har Criss, till skillnad från mig varit smart nog att lägga till en tvåa i titeln vid filmerna. Vilken jag tacksamt nu blev remindad att även jag måste göra på jaktfilm.se. Typ NU!.

Säsong 3 kommer också någon gång under året. Förmodligen i mitten av augusti.

Publicerat

Hm.. Jag har stött er med minst en hundring!

Jag laddar bara ner hollywoodfilmer, som slutat gå på bio, på TPB hehe :wub: