Publicerat December 26, 200817 yr Så har en fantastiskt trevlig jaktdag kommit till sitt slut. Kolla reportaget och bilder på http://jeepetorp.blogg.se/2008/december/st...nnandan-08.html
Publicerat December 26, 200817 yr Oj den va stor. Låter som du fick ett kanon pass. Du får återkomma med vikt och betarnas längd !
Publicerat December 26, 200817 yr jösses vilken fet julgris, vad uppskattar ni vikten till? grattis till en fin trofégalt
Publicerat December 26, 200817 yr De var ingen dålig en det är väl så med bakpass det är dom man ska ha om man vill ha de stora Stort grattis:)
Publicerat December 26, 200817 yr Författare Njaejoo. Ena beten på vänstra sidan var av, det såg jag inte vid fototillfället och jag hade nog inte orkat vända på den själv i alla fall. Men den ska lämnas till en konservator så får vi se hur det blir. Det sköts en galt för nåt år sedan som vägdes till 168 kg, den här är mindre, kanske 120-130 kg. Den verkar inte ha fått galtlukten ännu, så det kan nog gå att äta av den. Och visst är det fint med bakpass, både gris och kronvilt slinker gärna igenom drevkedjan.
Publicerat December 29, 200817 yr verkar som en fin dag i skogen!.. trevlig blogg du har!..... grattis till Galten!... Mvh
Publicerat Januari 1, 200917 yr Författare Nu är betarna klara. 21 cm. Hade det inte varit för att den ena beten var avslagen så hade det blivit 107 poäng, 110 poäng blir brons. Jag ska hämta dom i eftermiddag, sedan lägger jag upp en bild här.
Publicerat Januari 1, 200917 yr Författare Så där ja, jag lyssnade inte så noga i telefonen. 21,5 cm ska det vara, och 107,5 poäng. Viktigt värre... Den blev skjuten en dry mil söder om Enköping.
Publicerat Januari 1, 200917 yr Så där ja, jag lyssnade inte så noga i telefonen. 21,5 cm ska det vara, och 107,5 poäng. Viktigt värre... Den blev skjuten en dry mil söder om Enköping. Fina betar synd på den som va av bara. Överbetarna va fint böjda , nästan runda.