Publicerat December 26, 200817 yr Hejsan! jag skulle vilja ha lite tips om vart man kan fara o jaga ripa i fjällen vintertid. Vi jagar med salongsgevär, har skoter så lite avstånd till jaktmarken är inget problem. kravet däremot är fast boende med enkla bekvämligheter, typ stuga med el. bilväg till boendet är ett krav. vi har varit till vougga några gånger samt ritsem. jag tänkte om det finns fler ställen som man kan åka till i norrbottensfjällen. jag vet ju att stor erfarenhet av fjälljakt finns här på forumet så jag skulle vara väldigt tacksam för några tips.västerbotten går också bra, jämtlandsfjällen känns lite overkill dock. tacksam för hjälp!
Publicerat December 27, 200817 yr Inte ett direkt svar, men jag har inte hört talas om något mer ställe i Norrbotten där du kan ta bilen nära nog. Har själv bott i Tarrekaise stugan utanför Kvikkjokk men där är det skoter/gasol istället för bil/el. Och snart har väl dom gjort hela det till en nationalpark så bara de som har tillstånd att köra skoter i nationalparker har tillgång till det området, så även jag skulle vilja höra om det finns förslag på fler områden.