Publicerat December 29, 200817 yr Vilken kikare rekommenderar ni till drevjakt på gris? Tips och råd tack. Är inne lite på ett belyst NS 1,5-6x44. Blir det bättre synfält med ett som har 24mm?
Publicerat December 29, 200817 yr Ska du bara ha till drevjakt så röstar jag på Aimpoint. Eller nån 1-4, lägre montage......... Synfälltet har inget med tuben att göra, vad jag har fattat i alla fall...........Skjut med bägge ögonen öppna!!!!!!
Publicerat December 29, 200817 yr Vill du ha bra synfält i siktet så är swarowski riktigt bra Z6 1-6x24 typ 48 m på 100 inte illa alls men ganska dyrt. Ska du bara ha de till drevjakt så ska du iaf inte för hög förstoring helst 1- ngt men också bra öppna riktmedel kan vara ett bra komplement vid riktigt korta håll
Publicerat December 29, 200817 yr Vilken kikare rekommenderar ni till drevjakt på gris? Tips och råd tack. Är inne lite på ett belyst NS 1,5-6x44. Blir det bättre synfält med ett som har 24mm? Är det Nikko Stirling du menar så tror jag Vildsvinsbutiken säljer dom, och dom rekomenderar inte dom till kraftigare än 308. Tycker det låter lurt..........inte många kikar märken som har kaliberbegränsningar...........i allafall inte bland "normal" kalibrar. Jag skulle inte våga köpa.
Publicerat December 29, 200817 yr Författare Är det Nikko Stirling du menar så tror jag Vildsvinsbutiken säljer dom, och dom rekomenderar inte dom till kraftigare än 308.Tycker det låter lurt..........inte många kikar märken som har kaliberbegränsningar...........i allafall inte bland "normal" kalibrar. Jag skulle inte våga köpa. Aj fan, nä då blir det inget sådant.... Är de tillverkade i Kina också? Nu tappade jag intresset!!!
Publicerat December 29, 200817 yr Tyvärr............. Köp ett begagnat Aimpoint om det tryter i kassan, brukar ju gå att hitta till rätt schyssta priser.
Publicerat December 29, 200817 yr Författare Tyvärr.............Köp ett begagnat Aimpoint om det tryter i kassan, brukar ju gå att hitta till rätt schyssta priser. Nja, jag vill ha med förstoring om hållen blir lite längre. 2X räcker då inte på gris.
Publicerat Januari 15, 200917 yr Författare Nu är jag åter inne på Nikko stirling.... Såg i en annan tråd här på forumet att de kanske inte är så dåliga ändå.
Publicerat Januari 15, 200917 yr Leta leta leta... Finns Meopta 1-4x för 4000-5000:- om man är kall och kan vänta. Säsongen är ju snart slut iaf så varför ha bråttom? Sen finns ju äldre Swarovski, Zeiss 1.5-6x42 som kan dyka upp för 3500-5000:- då och då. Finfina kikare för dom pengarna. Leupold 1-4x, 2-7x är inte heller tokiga, 2000-4000:- Hemligheten 7 dagar i veckan är som nån tidigare nämnde: BÅDA ÖGONEN ÖPPNA!
Publicerat Januari 15, 200917 yr Nu är jag åter inne på Nikko stirling.... Såg i en annan tråd här på forumet att de kanske inte är så dåliga ändå. Var med en gubbe å sköt in hans nya NS i helgen, skyddshattarna till justeringarna tog i justeringsrattarna så inskjutningen ändrades när vi skruvade på hattarna.............tyckte det verkar vara ett jävla rackel. Försök hitta ett begagnat av bättre kvalitet, det lönar sig i längden.
Publicerat Januari 15, 200917 yr Detta har jag på min DS och är mycket nöjd. Kolla med Pacco på forumet han kanske kan fixa lite rabatt. En stor fördel att man kan välja mellan röd eller grön punkt. Mina ögon trivs betydligt bättre med det gröna då det inte är snö på marken. Nikon \mats
Publicerat Januari 15, 200917 yr Författare Sjuttsingen också, såg och läste fel, skulle vara Nikon..... Nikko och Nikon. Pacco, du har PM!
Publicerat Januari 16, 200917 yr Ta en titt på denna *host, host* http://www.tradera.com/Leupold-VX-I-2-7X33-auktion_81455381