Hoppa till innehåll

Vem kan åka på eftersöksuppdrag nyårsafton...


N S

Recommended Posts

Har lite dåligt samvete.

kl 18 ikväll, nyårsafton ringde polis ang en grisolycka i grannkommunen.

De hade inte fått tag på någon där denna gången heller.

Jag tog emot uppgifterna lovade försöka hitta nån som kunde kolla platsen.

Familjen fick precis gäster med allt va de innebär.

Jag o alla jag känner i eftersökssvängen tar sig nog ett järn eller 2 en kväll som denna.

Eller så är de långt iväg på anna ort, fast där tar de nog ett järna oxå iofs..

Hur faen ska någon kunna åka på eftesöksuppdrag nyårsafton?? ;)

Ska ha varit 8 grisar på vägen, tjejen klarade att väja o bromsa men det skrapade till i bakvagnen på bilen.

Inga skador på bilen.

Förmodligen har någon gris sprungit in i bilen, därav ljudet.

Hon steg inte ur o markerade platsen för det stod grisar lite här o där i diket.

Verkar inte va sådär stor chans att grisen är allvarligt skadad.

Har messat alla jag känner men ingen kan o inte jag heller.

Va gör man??

Tagit det väldigt lungt med skålandet ikväll så jag bör kunna åka dit när jag vaknar.

Antar att jag blir den enda "idioten" som åker iväg o kollar en viltolycka det första man gör 2009...

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Du gör ett fruktansvärt bra jobb med alla dina eftersök ;) Och jag är väldigt glad att du skriver om dom också, det är väldigt kul/bra läsning

Gott nytt år på dig

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Har lite dåligt samvete.

kl 18 ikväll, nyårsafton ringde polis ang en grisolycka i grannkommunen.

De hade inte fått tag på någon där denna gången heller.

Jag tog emot uppgifterna lovade försöka hitta nån som kunde kolla platsen.

Familjen fick precis gäster med allt va de innebär.

Jag o alla jag känner i eftersökssvängen tar sig nog ett järn eller 2 en kväll som denna.

Eller så är de långt iväg på anna ort, fast där tar de nog ett järna oxå iofs..

Hur faen ska någon kunna åka på eftesöksuppdrag nyårsafton?? ;)

Ska ha varit 8 grisar på vägen, tjejen klarade att väja o bromsa men det skrapade till i bakvagnen på bilen.

Inga skador på bilen.

Förmodligen har någon gris sprungit in i bilen, därav ljudet.

Hon steg inte ur o markerade platsen för det stod grisar lite här o där i diket.

Verkar inte va sådär stor chans att grisen är allvarligt skadad.

Har messat alla jag känner men ingen kan o inte jag heller.

Va gör man??

Tagit det väldigt lungt med skålandet ikväll så jag bör kunna åka dit när jag vaknar.

Antar att jag blir den enda "idioten" som åker iväg o kollar en viltolycka det första man gör 2009...

Tur att vi har dig NS jag är väl som alla andra lite snappsad, men jag skulle nog gärna ha jouren nyår om jag bara hade din kunskap och hundar.

Mina eftersöks egenskaper strtäcker nog tyvärr sig till vårat enklaste vilt rådjuret men ändå, alltid något.

Kasnke till nästa år, lite långt att åka till dina trakter tror jag.

En liten parantes bara... Jag har ca 2 km jaktmark på en inte allt för klent trafikerad väg, än i år har ingen ringt o sagat att det är djur påkört. jag har dock hittat två påkörda djur på in mark och ett på arrendemarken.

Antingen så har bilisterna dålig disiplin eller så har polisen eller deras kontakt man dålig information.

Hur funkar detta?

GOTT NYTT ÅR

/Lasse

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Kan trösta dig med att du inte är ensam att åka ut på eftersök så här tidigt i 2009.

Polisen ringde och väckte mig 0810 om ett rådjur som blivit påkört och låg kvar inne bland några hus.

Å eftersom jag var nyckter igår så var det ju bara att ta sig ur sängen, men nyckter betyder inte att jag gick å la mig tidigt :P

Nu är det avlivat iaf och hänger nere i slaktboden, båda frambenen var av och mycke skador högt upp i ena bogen.

Dax för mig att krypa ner i en skön säng igen :P

Gott Nytt jaktår

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Så va man hemma igen, blev väl inte mer än ett par öl o ett glas skumpa o inget efter 12 så jag hoppas jag kunde köra bil nu på morgonen.

Va väldigt tomt på trafik idag... fast polisen va iallfall ute, mötte dem på väg ut.

Efterösket då ??

Inget resultat alls..

Hittade 3 ställen där gisar gått över som kunde stämma med beskrivningen.

Ett ställe såg spåren rätt ut i ålder.

Ett par cm snö underlättar ju en hel del, men den har legat länge nu...

Gjorde en grundlig koll av platsen.

Inget som såg konstigt ut alls.

Grisarna hade varit lite spridda över vägen men inte mer än några meter sen ringlade spårstigen sådär fint som grisar kan gå efter varandra va jag kunde se från vägen.

Skulle så till att plocka ut hund ur bilen o upptäcker då att jag glömt bägge handenheterna till pejlarna hemma... :P

Jodå vi satt o kollade in dessa i vardagsrummet strax innan 12 slaget. :P

Firar man in nyåret med jaktintresserade så...

Halsband osv hade jag ju med så de va ju inte omedelbar hemgång som gällde.

Spårade 4-500 m men alla grisarna höll ihop, inget blod eller sånt, de började så smått böka efter den sträckan.

Med berskrivningen av olyckan från föraren så beslutade jag bryta.

Släppa hund hade väl kunnat gå men det kändes inte som det skulle ge nått resultat.

Att ev få åka hem o hämta handenhet om hunden gick ur hörhåll kändes inte heller sådär kul...

Lätt man blir helt avhängd o inte har susning om vilket håll man ska leta hund när man väl är tillbaka med pejlen.

Åkte hem o ringde upp tjejen som kört för o va säker på rätt plas o höra beskrivningen direkt får henne.

Platsen stämde väl, även om den inte var utmärkt.

7 grisar gick över vägen så hon han bromsa.

Den 8 sprang förmodligen in i bakänden av bilen för det kom ett skrapande ljud från vänster bak på bilen.

Inga synliga skador på bilen som sagt.

De va de hele!

God fortsättning på de nya året!

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

:) jag hadde nog inte kört någonstans!.. man får juh inte köra bil i swe med alkohol i kroppen!.. men brukar ta de rätt lungt med det!.. så de jag hade gjort var nog att sluta dricka!. gå över på vatten å läsk!.. å get mej iväg så fort jag kunnat!..

de är juh skönt att inte hundarna dricker!.. B)

MVh

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

:lol: jag hadde nog inte kört någonstans!.. man får juh inte köra bil i swe med alkohol i kroppen!.. men brukar ta de rätt lungt med det!.. så de jag hade gjort var nog att sluta dricka!. gå över på vatten å läsk!.. å get mej iväg så fort jag kunnat!..

de är juh skönt att inte hundarna dricker!.. ^_^

MVh

Sant men har läst någonstans att en man förbränner 2 cl starksprit i timmen.

Sant eller inte vet jag inte men va inte uppe förren 9.30 o körde väl strax efter 10 så på 10 timmar bör jag varit körklar.

2-3 starköl o ett glas skumpa bör varit ute ur kroppen på den tiden??

Fick förresten reda på att det finns en kille i NVR som bor på gångavstånd från platsen där olyckan va.

Men av någon anledning så ringer polis alldrig vidare när första gubben inte svarar på den sträckan.

Men de va skitbra o få hans tel nummer nu kan jag förhoppningsvis få det lite enklare o få tag på folk på det hållet oxå.

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Sant men har läst någonstans att en man förbränner 2 cl starksprit i timmen.

Sant eller inte vet jag inte men va inte uppe förren 9.30 o körde väl strax efter 10 så på 10 timmar bör jag varit körklar.

2-3 starköl o ett glas skumpa bör varit ute ur kroppen på den tiden??

Fick förresten reda på att det finns en kille i NVR som bor på gångavstånd från platsen där olyckan va.

Men av någon anledning så ringer polis alldrig vidare när första gubben inte svarar på den sträckan.

Men de va skitbra o få hans tel nummer nu kan jag förhoppningsvis få det lite enklare o få tag på folk på det hållet oxå.

får dom ordning på detta med betalning av eftersöks folket så kanske det är lättare att få oss bättre organiserade!.. i en framtid kanske de kanske till och med finnas någon form av jour n'r det är stor helgen!.. för inte fan ställer man in något för man "kanske" bli utring!.. -_-

MVh

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Hej,

jag har inte fått några uppdrag sedan jag slutade på gammelmarken"

så nu satt jag nykter och städad på nyårs afton

hur gör man för att få uppdrag? någon som vet!, dom kör med andra ekipars på nya marken

mvhy, samme

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara på detta ämne ...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Läser
  • Användare som läser detta    0 medlemmar

    • Inga registrerade användare tittar på detta sida.








×
×
  • Skapa ny...