Publicerat Januari 26, 200521 yr Har en merkel drilling 96-k (tror jag den heter) köpt ny 2000 Den har en liten egenhet för sig som jag behöver hjälp med (igen) Stundom vid kulskott ingår en hagel smäll och det är varken skönt eller bra Den behagar göra detta oavsett om snälltrycket används eller ej När den var ny återlämnades den till vapenaffären för åtgärd av samma problem varvid jag fick den tillbaka efter ca 3 månader Är det ngn som vet hur man justerar detta
Publicerat Januari 26, 200521 yr Har väl aldrig hört på maken, en olydigbössa, en lydnadskurs med den kanske?? Tillbaka till inköpsstället med den, be dom kontakta Merkel för åtgärd, en sådan bössa går ju inte att jaga med, verkar vara ett fabriksfel.
Publicerat Januari 26, 200521 yr Många fel i våran bransch är helt klart " förarrelaterade " Men i detta fall är det faktiskt sant , jag har inte gjort fel !!!
Publicerat Januari 26, 200521 yr Låter ytterst otrevligt, att den gör det när snälltrycket ligger i är ju inte så konstigt, men annars ska det defintivt inte vara så. Lämna tillbaka!
Publicerat Januari 31, 200521 yr Vapenvård : Nää, skämt åsido, lämna tebax, helt klart ett fabrikationsfel, en klack i mekanismen som inte är rätt, lika bra att lämna nu när det är lågsäsong, samt att göra det innan den får för sig andra otrevligheter som att dra en hagelsmäll när du dunkar in den i ett träd.
Publicerat Februari 19, 200521 yr min jakt kompis andvänder sig utav en merkel drilling,och den betede sig liknande,kunde smälla i väg en hagel pipa samtidigt som kulskottet.Han sände i väg bössn till en smed och där konstaterade dom att snälltrycket var felaktigt inställt.Nu verkar den funka..