Hoppa till innehåll
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Jaktsidan

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Köpa ny eller begagnad Beretta

Featured Replies

Publicerat

hej,

jag har kommit fram till att jag ska avyttra min Beretta kaliber 20 till förmån för en kaliber 12 - eftersom detta är mitt enda hagelvapen så känns en kaliber 12 mer "rätt" och jag kan oxå ibland sakna lite mer vikt i vapnet för att få en bättre sving och minde vispigt uppförande :P

eftersom jag framförallt jagar räv och rå med hagel i smålands mörka skogar är låg vikt inte högst upp på listan över önskvärda egenskaper, och jag har tittat på följande vapen:

- en begagnad Beretta 687 EELL från -90 med fast borrning och 71 cm. pipor och vikt på ca. 3,3 kg. i mycket gott skick.

- en ny Beretta 686 med lyxträ från Walter Borg med 71 cm. pipor och choker.

jag vill kunna jaga "allt" med vapnet, från fågel till rå och skjuta stål om detta blir ett måste. eftersom jag ser långsiktigt på mitt vapenköp och gillar att vårda mina prylar så uppskattar jag ett vackert vapen -_-

åsikter och synpunkter kring detta uppskattas varmt!

Publicerat

Vad står Lyxen i för pris?

Jag köpte en 686 Silver Pigeon hos Karlssons i Enköping i somras och jag valde mellan den och en lyx. 686án jag köpte hade snudd på lika fint kolvträ som lyxen men däremot skiljde det 3000 kr har jag för mig så valet blev enkelt. Skillnaden var väl framstocken som är lite annorlunda utformad på lyxen annars tror jag bössorna är identiska?

Publicerat
  • Författare

hej,

blir sannolikt helt idiotförklarad nu, men de vapen som WB säljer börjar på 24.000 kr. och då pratar vi MYCKET fint kolvträ... -_-

Publicerat

om jag förstått rätt så står valet mellan en 686 med lite finare trä mot en begagnad EELL? Jag hade iaf inte haft svårt att välja. Dessutom tycker jag att de begagnade bössorna jämfört med nya är lite bättre gjorda, med bättre passning osv. Är bössan i bra skick och inte glapp så skulle jag köpt en beg.

Publicerat

Jag skulle hålla mig borta från bössor med fast trångborrning, men det är jag det.

Vidare skjuter inte gravyren eller ådringen på bössan, det gör inpassningen och känslan!

När man har hittat en bössa som passar som en gud så spelar inte prislappen eller märket någon roll. (så länge det passar plånboken)!

Därför avyttrade jag min Krieghoff och min Perazzi till förmån för min gamla Browning. Den skjuter så attans mycket bättre i mina händer!

Publicerat

Nya Berettor går ju att få i olika kolvhöjder. Ypperligt tillfälle att få en kolv som passar. Sen är ju choker alltid bra. Men håller med om att Berettorna var finare förr, men det gäller nog mera vapen gjorda ännu tidigare än 1990. En EELL har väl sido plattor?? Men å andra sidan bara kosmetiskt och bara fusk- sidolås...........En ny EELL kostar väl sina modiga slantar........är inte det uppåt 50 lök?? Tror Flodman grabbarna slutat med att sätta in choker, annars hade nog det varit en bra variant........