Publicerat Januari 2, 200917 yr Allt började med att jag plockade fram bössan efter 4 veckor träda i vapenskåpet, när jag tittade i siktet var det alldeles mjölkigt - dockvar det inte suddigt. Snabb som man är började jag skruva isär siktet ned till minsta skruv & jag gjorde ren dubbel linserna Konkava & Konvexa det var där fukten hade lagt sig. Skruvade ihop härligheten förutom okularet som jag skruvade på efter någon veckas torkning i rumstemp allt såg allt bra ut. När jag nu skruvat på det på bössan ser jag att den bara har fokus på 3ggr förstoring och det bara i centrum sedan så fort jag höjer förstoringen tappar den fokus totalt och jag måste börja justera okularet. Finns det något geni som vet vad jag talar om och hur man löser det. Vill väldigt gärna få til det då jag trivs grymt bra med siktet. Mvh Patrick i Väsby
Publicerat Januari 2, 200917 yr det lunetts inte kan om pecar är inte värt att veta. Lunette Instrumentservice Domherrev. 7 26083 VEJBYSTRAND Tel: 0431-45 27 34
Publicerat Januari 2, 200917 yr Författare det lunetts inte kan om pecar är inte värt att veta.Lunette Instrumentservice Domherrev. 7 26083 VEJBYSTRAND Tel: 0431-45 27 34 Kanon! Tack för hjälpen, skall ringa så fort det går! Återigen tack! /Patrick