Publicerat Januari 3, 200917 yr hej! Nån som vet nått bra inköpställe för reflexer att fästa på hundpejl o skriva tele nr på?? alla tips motages glatt... mvh johan
Publicerat Januari 3, 200917 yr Jag köpte mina på Teba. Dom funkar utmärkt på pejlhalsbandet, dock fick jag använda mig av lite nål och tråd så att dom skulle sitta i den vinkel som jag önskar. Kostar 25 kr www.teba.nu
Publicerat Januari 3, 200917 yr Jag tror Chriss har såna där lösa flärpar hemma i Vattholma. Edit: http://www.hundforaren.se/Webshop/Butiken....halsband=reflex
Publicerat Januari 23, 200917 yr Jag har handlat på www.uncab.se och de har jäkligt bra reflexhalsband till alla hundstorlekar. De har även diverse magnet-produkter för att behandla åkommor och muskelvärk hos djur. Frugan har köpt lite magnetprylar till sin häst och de funkar på hennes ömma nacke också. Klart värt att ta en titt på.
Publicerat Januari 23, 200917 yr Jag tror Chriss har såna där lösa flärpar hemma i Vattholma.Edit: http://www.hundforaren.se/Webshop/Butiken....halsband=reflex Jepp! Har själv köpt o satt på pejlen. Dock inte testat skarpt om de sitter kvar.. Ser iallafall ut som om de skulle funka. Blir skarpt i helgen, så vi får se hur det blir med den saken...
Publicerat Januari 23, 200917 yr Använder själv såna där lösa flärpar på grållen min, och dom funkar klockrent. Köpte dom till älgjakten 2007 och jag har inte behövt spänna om dom en enda gång. Sitter otroligt bra på halsbandet. Blir några jakter varje säsong i typisk "gristerräng", med täta granplanteringar, sly osv och dom sitter kvar utan att man behöver bry sig. Jag är helnöjd med dom iaf. /macwest
Publicerat Januari 24, 200917 yr Bara en fundering: Kan det vara risk att älgen står sämre om man har för mycket reflexer på hunden? /Peter
Publicerat Januari 24, 200917 yr Bara en fundering:Kan det vara risk att älgen står sämre om man har för mycket reflexer på hunden? /Peter Det är ingenting jag har märkt av iaf. Jag kör med 3 st flärpar, gul/orangefärgade och dom är jag helnöjda med!
Publicerat Januari 26, 200917 yr Har märkt att vissa av dessa flärphalsband går sönder när de är kallt. Reflexplasten smulas till småflis framförallt vid minusgrader. De jag har nu är av en mjukare sort och de verkar hålla lite bättre. Har köpt lösa flärpar som jag trär på pejlhasbandet efterhand som dom slits, blir billigare i längden.
Publicerat Februari 11, 200917 yr Här är ett halsband / flärpar där inte telefonnumret försvinner i alla fall. Sett några i verkligheten och det verkar bra. Ska beställa egna till hösten tror jag. http://www.jaktbandet.nu/
Publicerat April 14, 200917 yr Bara en fundering:Kan det vara risk att älgen står sämre om man har för mycket reflexer på hunden? /Peter Jag är till hundra säker på det... Kan hända att det beror på hur bra hunden är men att det har betydelse det är jag helt säker på.... Tror att dom där breda (ca 5cm) med utstående flärpar som är "blänkande" floroserande dom kan blänka till och älgen reagerar på det... Från i höstas tänker då inte jag chansa iaf!!!!!
Publicerat April 19, 200917 yr Jag hade provat dom ifrån malungsfors läder, sydda och anpassade för astron men passar andra med. www.laderprodukter.se gå in och kika på vår sida hur dom ser ut http://www.gonic.se/Forsaljning/produkter.html
Publicerat April 19, 200917 yr UNCAB! Kan inte annat än lovorda deras halsband och även de reflexer man kan köpa till o sätta på halsband! Tillskillnad från många andra så är de sydda så att de står rakt ut i 90 grdig vinkel från hunden och syns väl både framifrån och bakifrån vilket få andra gör. De sticker även upp ovan pälsen på spetsar. //K9
Publicerat April 19, 200917 yr Vi har en sadelmakare som syr upp reflexhalsband åt oss. Blir helt kanon. Jag kör alltid med helt halsband men hon gör flärpar att trä på pejlhalsbandet också. Brukar bli både billigt och framförallt bra.
Publicerat April 19, 200917 yr Har ju kört med de där "styva" enkel flärparna från hundföraren o de sitter kvar än. Syns bra både framifrån o bakifrån. Har den kortare modellen för mina odjur är inte så pälsfagra. Fast billiga är de då inte...
Publicerat April 30, 200917 yr Kör med 2st röd/gula från www.uncab.se Köpte de när jag var på mässa. Är helnöjd med de...