Publicerat Januari 3, 200917 yr Har lessnat på den krokiga kolven till min Sako varmint. Hur ser möjligheterna ut att bygga om den befintliga kolven. Vill ha en spikrak kolv. Går det att fixa tror ni? /M.
Publicerat Januari 3, 200917 yr Nej för faan e du inte frisk!!! Spara kolven och skaffa en bobergare istället... Att räta ut den befintliga går givetvis men det finns gränser dock tycker jag det är en synd att pajja en sådan fin kolv när man enkelt kan ersätta den med en ny för typ 1300 spänn plus lite arbete. Mvh. Robban
Publicerat Januari 3, 200917 yr Författare Nej för faan e du inte frisk!!! Spara kolven och skaffa en bobergare istället... Att räta ut den befintliga går givetvis men det finns gränser dock tycker jag det är en synd att pajja en sådan fin kolv när man enkelt kan ersätta den med en ny för typ 1300 spänn plus lite arbete. Mvh. Robban Tanken har funnits där men tror allvarligt att jag inte har tålamod/känsla att passa in en sån så jag skulle bli nöjd. Har mejlat Mcmillan samt Hs-p. ang. syntetkolv men Mcm. leveranstid samt Hs svar att de TROR att de har en kolv som passar känns ju lite så där Vete fan vad jag ska hitta på,trivs kanon med bössan i övrigt. /M.
Publicerat Januari 3, 200917 yr Men det måste ju finnas nått vettigt som substitut. Har full förståelse för dig vad gäller tålamodet, krävs en del sådant.
Publicerat Januari 3, 200917 yr Sätter du på en justerbar bakkappa som på denna länk så blir kolven rak http://www.fritidvildmarksliv.se/t_olb/index.html
Publicerat Januari 3, 200917 yr Författare Om det var den påträdbara du menade så var den mycket fin Nä allvarligt,vad skulle nån som är kunnig på kolvar ta för att passa in och bädda en laminatare tro? Nån forist kanske känner sig kallad? /Magnus.
Publicerat Januari 3, 200917 yr Om det var den påträdbara dumenade så var den mycket fin Nä allvarligt,vad skulle nån som är kunnig på kolvar ta för att passa in och bädda en laminatare tro? Nån forist kanske känner sig kallad? /Magnus. Hade gladeligen hjälpt dig med det om vi bara bott närmre varann men nu är det som det är.
Publicerat Januari 3, 200917 yr Starta du motorsågen bara, vad skall du med en värdellös montekarlo kolv till som är svårskjuten? Det är ju inget samlarvapen du har utan en bruksbössa som framgent kommer att bli värderad för sina bruksegenskaper. Jag har absolut inget emot en laminatare, men det är fasligt mycket mer pengar och/eller jobb än en justering av kolven du har. Här ser du min .358, en HVA 1651 special som hade en vidrig hårdrekylerande montecarlo kolv tidigare men som nu är prydligt justerad och väldigt hanterbar. Håkan Spuhr
Publicerat Januari 4, 200917 yr Författare Hade gladeligen hjälpt dig med det om vi bara bott närmre varann men nu är det som det är. Tack ändå. /M