Publicerat Januari 3, 200917 yr Svågerns måg ringde vid 9 tiden, någon hade kört på ett rådjur på våra marker. Fick lite svag beskrivning (lyssnade nog inte så noga) men de var ju på våra marker och var kvar så det skulle ju inte vara så svårt att hitta dom. Talade om för frun vad som hänt och hon undrade om hon skulle följa med Klart hon skulle, samlade ihop vapen, spårlinor och hundar. I bilen o iväg, han nog köra hela 400 meter innan de stog där, oj så nära Kollade bilen, grillen trasig inget mer. Aj brukar gå sönder lite mer. Kollade spåren i den lilla snö som finns, ett par släp märken efter två ben. Ett nerslag och sedan språng spår därifrån , bara någon droppe blod. Frun kopplade på Drevern som är den klart särare på spår tråts mina trevande försök med Flatten. Efter lite snurr bland fotavtrycken bar det iväg. 50m där låg en fin bock, stendöd. Tog ut Flatten o lät hene spåra fram, inga problem Det gick till och med att reta henne med rådjuret så hon blev riktigt förbannad o morrade, skällde o bet. Inte ett vanligt förrekommande fenomen hos henne. Hem igen för att se hur illa det var med rådjuret, inga synliga skador utvändigt. Invändigt var det som vanligt , smulor o soppa. Hadde ingen lust att styra med detta så jag bar iväg det till rävåteln. /Lasse
Publicerat Januari 3, 200917 yr Svågerns måg ringde vid 9 tiden, någon hade kört på ett rådjur på våra marker.Fick lite svag beskrivning (lyssnade nog inte så noga) men de var ju på våra marker och var kvar så det skulle ju inte vara så svårt att hitta dom. Talade om för frun vad som hänt och hon undrade om hon skulle följa med Klart hon skulle, samlade ihop vapen, spårlinor och hundar. I bilen o iväg, han nog köra hela 400 meter innan de stog där, oj så nära Kollade bilen, grillen trasig inget mer. Aj brukar gå sönder lite mer. Kollade spåren i den lilla snö som finns, ett par släp märken efter två ben. Ett nerslag och sedan språng spår därifrån , bara någon droppe blod. Frun kopplade på Drevern som är den klart särare på spår tråts mina trevande försök med Flatten. Efter lite snurr bland fotavtrycken bar det iväg. 50m där låg en fin bock, stendöd. Tog ut Flatten o lät hene spåra fram, inga problem Det gick till och med att reta henne med rådjuret så hon blev riktigt förbannad o morrade, skällde o bet. Inte ett vanligt förrekommande fenomen hos henne. Hem igen för att se hur illa det var med rådjuret, inga synliga skador utvändigt. Invändigt var det som vanligt , smulor o soppa. Hadde ingen lust att styra med detta så jag bar iväg det till rävåteln. /Lasse Gott jobbat, o bra tärning.
Publicerat Januari 3, 200917 yr Författare Gott jobbat, o bra tärning. Tack, nu var nog inte spårningen för flatten så svår, rådjur +drevern+matte och mig men ändå, det ska ju vara lätt och gå bra i början. Hon har den senaste veckan visat mycket bättre arbete med näsan än innan. O lite djävlar anamma skadar ju inte på en "fet" flatt heller. /Lasse
Publicerat Januari 4, 200917 yr bra jobbat!.. man ska ta alla tillfällen man kan få att träna hunden!.. .. Mvh
Publicerat Januari 4, 200917 yr Som tur är så är det lätt ibland... Jag fick ett samtal om en gris som tidningsbilen kört på. De hade väl precis levererat vår tidning innan den frontade med en gylta vid utfarten på "stora" vägen. En kort titt på väg till dagis - där låg den stendöd 5m från vägen och ca 50 m från utfarten... Vid hemkomst kunde konstaterades bruten nacke och inte någon skada överhuvudtaget i övrigt. Den vara bara skinnflådd på trynet och på huvudet. Det blev julens bonusgris med 0 köttförstöring!
Publicerat Januari 4, 200917 yr Författare Som tur är så är det lätt ibland... Jag fick ett samtal om en gris som tidningsbilen kört på. De hade väl precis levererat vår tidning innan den frontade med en gylta vid utfarten på "stora" vägen. En kort titt på väg till dagis - där låg den stendöd 5m från vägen och ca 50 m från utfarten... Vid hemkomst kunde konstaterades bruten nacke och inte någon skada överhuvudtaget i övrigt. Den vara bara skinnflådd på trynet och på huvudet. Det blev julens bonusgris med 0 köttförstöring! Skit den var ju smidigare en min, o jag har min på åteln, nu /Lasse