Publicerat Januari 5, 200917 yr Hej! Någon som vet var det finns möjlighet för mig att skjuta in min klass 1 studsare i Stockholms- trakten? Finns det någon bana jag kan skjuta på utan att vara medlem? Mitt första vapen så jag blir även tacksam för tips och råd om hur jag skall gå till väga vid inskjutningen? Mvh
Publicerat Januari 5, 200917 yr Norr om sthlm har du i häggvik och sen i Rosersberg men dem vill nog helst att du är medlem. Det borde finnas kontaktpersoner för dessa på jägarförbundets hemsida. Sen finns Haninge men det är nog samma sak där att dem vill att man är medlem. Ja det finns fler men de va dem jag kom på direkt i huvet... /Petter
Publicerat Januari 5, 200917 yr Hej, Någon bana i stholms trakten kanjag tyvär inte hjälpa dig med men jag vet många här inne som kommer att ge dig bra förslag på det. Hur inskjuten är ditt vapen? Vi antar att den träffar något sånär, säg runt 15 cm på 100 meter. Jag brukar skjuta tre skott till att börja med för att förvissa mig om att träffläget verkligen ligger där jag anar att det gör efter ett skott. Där efter justerar jag kikaren de antal klick som jag anser mig behöva, skjuter 2 skott, justerar igen om så behövs, vilket det brukar göra. Så håller jag på tills mitt vapen träffar där jag vill, ca 3 cm över på 100 meter hade jag min 30-06a på och min nuvarande 7X64 ligger på samma. Som avslutning skjuter jag 5 skott, dels för att kontrollera men åxå för att det är kul /Lasse
Publicerat Januari 5, 200917 yr Tackar! Vart i stockholm bor du då.. Jag brukar skjuta in vapen i skogen, har mark i stholm. hör av dej om du behöver hjälp Mvh J
Publicerat Januari 5, 200917 yr Vart i stockholm bor du då.. Jag brukar skjuta in vapen i skogen, har mark i stholm. hör av dej om du behöver hjälpMvh J Hej! Bor i stan men har bil! Tacksam för all hjälp jag kan få, mitt första vapen... Mvh
Publicerat Januari 6, 200917 yr Rosersberg så bråkar ingen om du använder inskjutningsbanan, vill du kan jag hänga med ledig hela veckan.
Publicerat Januari 6, 200917 yr Det är bara att säga till.. tycker att det är bara kul att hjälpa till..
Publicerat Januari 7, 200917 yr En enkel inskjutning kan bli svårare än man tror ibland, efter ett gäng märkliga serier så plockar vi av gloröret och hittar en lös skruv på ena klacken som vapensmeden måste glömt dra ordentligt, sen var det bara bli klok på resten Gloröret trijicon 2,5-10x56 var annars en trevlig upplevelse ihop med en Tikka nu sitter åtminstone skotten där man siktar
Publicerat Januari 7, 200917 yr En enkel inskjutning kan bli svårare än man tror ibland, efter ett gäng märkliga serier så plockar vi av gloröret och hittar en lös skruv på ena klacken som vapensmeden måste glömt dra ordentligt, sen var det bara bli klok på resten Gloröret trijicon 2,5-10x56 var annars en trevlig upplevelse ihop med en Tikka nu sitter åtminstone skotten där man siktar Glömde skriva i min egen klantighet kom nämligen till skjutbanan utan slutstycke, det låg i säkert förvar hemma, hade visst lite bråttom och kollade inte så noga, var och handlade på vägen hem sist och slutstycket togs ur bössan och hängdes in på ett mindre ögonfallande ställe i vapenskåpet. Tur att det inte var jakt
Publicerat Januari 12, 200917 yr Hej Ang HJK (Haninge jaktskytteklubb) vet jag bara att man inte behöver vara medlem för att skjuta älgbana. Kostar bara lite extra... Nu är nog dock banan stängd för vintern. Mer info på www.hjk.se Mvh Magnus
Publicerat Januari 12, 200917 yr Glömde skriva i min egen klantighet kom nämligen till skjutbanan utan slutstycke, det låg i säkert förvar hemma, hade visst lite bråttom och kollade inte så noga, var och handlade på vägen hem sist och slutstycket togs ur bössan och hängdes in på ett mindre ögonfallande ställe i vapenskåpet.Tur att det inte var jakt glömde mitt slut stycke iår på älgjaktenxD klev ur bilen och skulle lägga i skott i magasine. vart fan är slutstycke? xD
Publicerat Januari 19, 200917 yr Hej, Vill inte vara paragrafryttare men det är skjutförbund på Rosersbergs alla banor när det är fruset i backen, kan vara bra att veta om man ska dit eller är där... Medlem där själv men på inskjutningsbanan är även icke medlemmar välkomna. mvh Björn