Publicerat Januari 8, 200917 yr Inspirationen flödar så här i kallare tider min Tikka 695 6.5x55 kan behöva en facelift. Utbudet av plast och laminat stockar är ju inte gigantiskt till dom här pangarna. Är man dessutom vänsterskytt så är det ju ännu mindre marknad.. Tittar man då på Mcmillans hemsida under fliken Hunting & sport > Sako > Tikka 65 så står det.. "The rear tang has been modified to fit the older Tikka Model 65 and also works well with the Remington 700 actions with factory barrels or custom contours up to a #4. " Vilken av alla modeller av 700:an är det som avses? Och är min förhållandevis nya(redan mycket plast) master en "older model 65" eller är det dom kritikerrosade "riktiga" tikkorna som avses? Är väl enklast att utgå från nånting som nästan passar från början? Då det finns flera tillverkare som erbjuder plast till vänstervapen
Publicerat Januari 8, 200917 yr Vilken av alla modeller av 700:an är det som avses? Och är min förhållandevis nya(redan mycket plast) master en "older model 65" eller är det dom kritikerrosade "riktiga" tikkorna som avses? Remington 700 finns i SA (Short action, typ 308 win, 223 rem) och i LA (Long action, typ 6.5X55, 300 win mag). Vad det är för modellbeteckning på en Reminton 700 (typ VSF, VLS, o.s.v.) spelar ingen roll, det är ändå samma "footprint". Modellen som Mcmillan menar är nog Tikka M65, alltså inte M695 lådorna.
Publicerat Januari 8, 200917 yr Remington 700 finns i SA (Short action, typ 308 win, 223 rem) och i LA (Long action, typ 6.5X55, 300 win mag).Vad det är för modellbeteckning på en Reminton 700 (typ VSF, VLS, o.s.v.) spelar ingen roll, det är ändå samma "footprint". Tack för ett klockrent svar var precis det jag undrade.. Modellen som Mcmillan menar är nog Tikka M65, alltså inte M695 lådorna. Kom på det sen eller jag kom på att det fanns en modell som hette m55 iaf. Men jag lät frågan ligga kvar iallafall.. Hade ju varit kanon om vi hade haft någon jaktbutik av amerikansk modell här i landet så man kunde gå och kika och mäta lite vilken stock man skulle utgå ifrån.. Någon som sitter på förslag på lämplig plastbit?
Publicerat Januari 9, 200917 yr Tack för ett klockrent svar var precis det jag undrade..Kom på det sen eller jag kom på att det fanns en modell som hette m55 iaf. Men jag lät frågan ligga kvar iallafall.. Hade ju varit kanon om vi hade haft någon jaktbutik av amerikansk modell här i landet så man kunde gå och kika och mäta lite vilken stock man skulle utgå ifrån.. Någon som sitter på förslag på lämplig plastbit? Gör så här istället ring och prata med tjejerna på McMillan bros, inte bara är det mycket vänliga, de vet också vad du behöver eller så kopplar de dig vidare. I den stora världen utanför Sundbyberg, där är det HS precision, Manner och McMillan som gäller, visst det finns kanske fler men dessa är de stora och garanterat bra stocktillverkarna. Jag gillar min/mina. /C
Publicerat Januari 10, 200917 yr Gör så här istället ring och prata med tjejerna på McMillan bros, inte bara är det mycket vänliga, de vet också vad du behöver eller så kopplar de dig vidare. Att McM har gjort till m695 vet jag (dock inte vänster) Men nu var det möjligheterna att knåpa ihop något från en mekanism med mycket större utbud jag tänkte försöka utforska.. Alla jag vet som har stock från McM är ju nöjda men varken priset eller leveranstiden lockar mig särskilt mycket..