Publicerat Januari 8, 200917 yr Någon som testat Tenderums mörningstimer? Den är billig och håller reda på dygnsgraderna åt en. Nån som vet vilken luftfuktighet som är optimal? Den lilla apparaten håller nämligen reda på det med. Jag lånat en av grannen så inom kort har jag egen erfarenhet men vill gärna höra andras redan nu!
Publicerat Januari 8, 200917 yr Någon som testat Tenderums mörningstimer? Den är billig och håller reda på dygnsgraderna åt en. Nån som vet vilken luftfuktighet som är optimal? Den lilla apparaten håller nämligen reda på det med. Jag lånat en av grannen så inom kort har jag egen erfarenhet men vill gärna höra andras redan nu! vilken luftfuktighet man ska ha bestäms av vad du ska hänga och om djuret är flått eller inte. ps har suvitek mätaren.
Publicerat Januari 9, 200917 yr Jag har den enkla modellen och den funkar bra. Dock så är det elände att den inte går att stänga av manuellt. Den stänger av sig själv vid 200 %=80 dygnsgrader. Jag hade också hellre sett den mäta just dygnsgrader och inte ange det i procent.
Publicerat Januari 9, 200917 yr Författare Jag har den enkla modellen och den funkar bra. Dock så är det elände att den inte går att stänga av manuellt. Den stänger av sig själv vid 200 %=80 dygnsgrader. Jaha, så man får plocka ur batterierna för nollställning?
Publicerat Januari 9, 200917 yr Jag har den enkla modellen och den funkar bra. Dock så är det elände att den inte går att stänga av manuellt. Den stänger av sig själv vid 200 %=80 dygnsgrader. Jag hade också hellre sett den mäta just dygnsgrader och inte ange det i procent. så har jag på min suvitek samt lite mer opitons som alarm och att man kan sätta eget antal dyngsgrader och sådant. ett stort plus på den är att man kan mäta 5st olika djur.
Publicerat Januari 9, 200917 yr Jaha, så man får plocka ur batterierna för nollställning? Jo - om man vill göra det innan 200% uppnåtts.
Publicerat Januari 9, 200917 yr Håll inne startknappen ett tag så startar den om även om den inte gått till 200%
Publicerat Maj 27, 200917 yr kan man ställa in olika dygnsgrader.. om man vill möra 35dygnsgrader? iochförsig så har man ju % att gå på... de blir nog skaffa en sådan