Publicerat Januari 8, 200917 yr Vem är sealhunter som hittas på fler forum än detta. Jo, jag är en kille på 40+, gubbe säger mina barn. Började följa min far på jakt i tidig ålder och fick höra av hans jaktkompisar att jag var född med bössa i sängen, stämmer kanske till en del för min far fick efter en dag på älgpasset en gratulation när han kom hem. Som ett fån svarade han ”men jag har inte skjutit någon älg” som svar fick han….Nä men du har fått en son. Så mina födelsedagspresenter har blivit några älgar, annat firande hinns oftast inte med. Började jaga rådjur med våra drevrar vid 16 års ålder och sköt första året 2st. Därefter har jakten på rådjur, både smygjakt och med hund legat mig varmast om hjärtat. Har för tillfället en oreggad hälleforstik som skäller älg och är godkänd på björnprovet i Orsa, hon har också spårat frilevande björn, men ännu inte ställt någon som jag vet om. Det finns även en SJCH basset fauve i familjen som jag använder på hjort och rådjur. Hon har tagit 2 rådjurs ettor och en dovhjorts etta. Jag har tillgång till mycket jaktmark i Hälsingland och där jagar jag framför allt rådjur, kronhjort och bäver (är även utbildad på conibear 330 fällan så det brukar bli några uppdrag där per år) men på senare år har det blivit en och annan säl också. Har en, i mina ögon sett, mindre mark i Östergötland (1100Ha) att jaga på, där blir det rådjur och dovhjort. Jag har en vision om att testa alla olika jakter som finns i Sverige. Så är det är någon som känner för lite jaktutbyte så är detta några jakter som ligger högt upp på önskelistan. Bisam, klappjakt på fasan och fälthare, ripjakt höst och vinter, vildsvin med hund. Finns säkert mer att berätta men det får komma senare. A.
Publicerat Januari 8, 200917 yr Hej på dig Anders kul att du skickar in en presentation, reggad för 3 år sen men bättre sent än aldrig som gumman säger, någon tripp neråt för lite jakt i slutet på månaden? har lite rådjur att motionera så älgarna får plats
Publicerat Januari 8, 200917 yr Författare Hej på dig Anders kul att du skickar in en presentation, reggad för 3 år sen men bättre sent än aldrig Jag har väl aldrig haft något vettigt att säga, tala är silver men tiga är guld någon tripp neråt för lite jakt i slutet på månaden? har lite rådjur att motionera så älgarna får plats. V4 och ev. V5 är jag ledig för uppdrag. Vi hörs.
Publicerat Januari 9, 200917 yr Författare Jag har uppdaterat min profil med lite bilder. Klicka bara på länken sealhunters fotoalbum som även finns längst ner. Välkommen in och kika. A.
Publicerat Januari 9, 200917 yr Författare Välkommen, ser fram mot framtida jakter ihop med dig!Mvh/Twinn Börjar ju närma sig nu..har inte fått någon bekräftelse på stugan ännu. Hade ett fint drev med basseten i dag, hon låg på så pass bra att rådjuren stannade upp och tittade på hunden. Jag stod och såg både rådjur och hund samtidigt. Hon jobbade sig närmare mig men dom fick vind 60 m ifrån mig. Hon forstte sedan förbi min far men då var det bara killingen som kom och innan han sett vilket djur det var så var chansen borta. Drevet fortsatte i 1 1/2 timme men i en stor bukt innan hon valde att sluta. A.
Publicerat Januari 9, 200917 yr V4 och ev. V5 är jag ledig för uppdrag.Vi hörs. Vecka 5 mån-tors är jag ledig och inget inbokat än
Publicerat Januari 9, 200917 yr Jag har väl aldrig haft något vettigt att säga, tala är silver men tiga är guld SHIT! Ska man va tyst bara för att man inte har något vettigt att säga Välkommen ska du vara, fast du varit med mycket längre än jag
Publicerat Januari 9, 200917 yr Författare Vecka 5 mån-tors är jag ledig och inget inbokat än Hör av mig så fort jag vet om jag är ledig.
Publicerat Januari 9, 200917 yr Författare SHIT! Ska man va tyst bara för att man inte har något vettigt att säga Välkommen ska du vara, fast du varit med mycket längre än jag Jag tackar... Det vettiga gällde bara min presentation så snacka på ni alla, jag läser det mesta i detta forum och kan jag komma med något så gör jag det.
Publicerat Januari 9, 200917 yr Välkommen hit...mycket trevlig presentation,man förstår att jakten är din vardag
Publicerat Januari 10, 200917 yr Hei og velkommen, det er sånn her jeg liker i dette forumet. Folk med preferanser som meg innen jakt og hund!
Publicerat Januari 10, 200917 yr Grattis till ett fint drev! Japp, och förrådet med hagelammo till drillingen måste ses över. Fasen hur mycket ammo ska vi ha med, känns som 6:or blir bra i storlek??? Ska bli skitskoj! Sitter och längtar otroligt mycket nu....
Publicerat Januari 12, 200917 yr Författare Ska bli skitskoj! Sitter och längtar otroligt mycket nu.... Stugan bokad. Det blir kanske lite omfördeling i jaktdeltagare...ev har vi en plats över.