Publicerat September 13, 200520 yr Tjenare, som ny här skulle jag önskar tips gällande ett problem (presentation kommer :-[) fick ett samtal från licenshandläggaren idag för en motivering gällande 6:e vapnet. Redogjorde för behovet och fick svaret att jag skulle ha licensen om ett par dagar. Så långt allt frid och fröjd. Men sen kom kallduchen, tydligen hade hon reagerat på att jag har en licens på en instickspipa i 22magnum i dagsläget, vilket tydligen inte uppskattades. Licensen är utfärdad av policen i Gävle, från den tiden jag bodde där, bor nu i Stockholm. Så jag redogjorde för läget med svaret, "vi får se om du får behålla denna" (direkt ur minnet men innehållet av hennes svar var detta). Så min fundering, kan polisen återkalla en licens utan direkt grund? Vem kan man kontakta för hjälp med liknande frågor? Mycket tacksam för hjälp, vill inte bli av med denna Johan
Publicerat September 19, 200520 yr Klart att de inte kan återkalla licensen! En instickspipa räknas heller inte in i garderoben så den är i princip irrelevant (om du inte skal ha en ny bössa i samma kaliber som instickspipan - för då kan det ju vara svårt att motivera den nya). Basta! Ni får ju lära handläggarna veta hut!
Publicerat Oktober 5, 200520 yr Klart att de inte kan återkalla licensen! En instickspipa räknas heller inte in i garderoben så den är i princip irrelevant (om du inte skal ha en ny bössa i samma kaliber som instickspipan - för då kan det ju vara svårt att motivera den nya). Basta! Ni får ju lära handläggarna veta hut!Kan inte annat än att hålla med