Publicerat Januari 9, 200917 yr Tusan vilken fjant man är igentligen Jag jagade in min älghund i höst och var nog lite orolig i sep att de inte hände så mycke, men då i oktober va de som att han fattade vad han va född till. Jag och min bror va ute och skulle jaga lite älg, och morgonsvepet gav inte så mycket så vi fikade och skulle prova ett nytt område. Jag hade inte så stora förväntningar igentligen men släppte lös Bosse som han heter och han drog iväg och sex minuter senare var de upptag 670 meter bort (garmin astro dc30), stånd i upptaget!!! En mödosam ansmygning sen var de ett faktum; jag hade skjutit min första älg för Bosse! Bifogar en adress till våran "jaktfilm" där min kära bror kommeterarar vad jag ska göra (hörde de inte förrän jag såg filmen).Min riverdance efter skotten är bortklippt för allas trevnad. Tusan va jag blev glad, en 33 åring trebarnsfar dansande som aldrig förr!
Publicerat Januari 9, 200917 yr Tusan vilken fjant man är igentligen Jag jagade in min älghund i höst och var nog lite orolig i sep att de inte hände så mycke, men då i oktober va de som att han fattade vad han va född till. Jag och min bror va ute och skulle jaga lite älg, och morgonsvepet gav inte så mycket så vi fikade och skulle prova ett nytt område. Jag hade inte så stora förväntningar igentligen men släppte lös Bosse som han heter och han drog iväg och sex minuter senare var de upptag 670 meter bort (garmin astro dc30), stånd i upptaget!!! En mödosam ansmygning sen var de ett faktum; jag hade skjutit min första älg för Bosse! Bifogar en adress till våran "jaktfilm" där min kära bror kommeterarar vad jag ska göra (hörde de inte förrän jag såg filmen).Min riverdance efter skotten är bortklippt för allas trevnad. Tusan va jag blev glad, en 33 åring trebarnsfar dansande som aldrig förr! Stort Grattis! Vet hur det känns o hur lycklig man blir...
Publicerat Januari 10, 200917 yr Stort grattis! Det där är bland det skönaste man kan uppleva med kläderna på, att skjuta första älgen för unghunden. Grattis till bra hundjobb och bra avslut och lycka till i framtiden! /Mvh Jonas
Publicerat Januari 10, 200917 yr Grattis. Vet själv hur glad man blir när man fällt första älgen för egen hund.
Publicerat Januari 23, 200917 yr Stort Grattis! Vet hur det känns o hur lycklig man blir... Visst är det kul, när valparna kommer igång. måste upplevas kan inte beskrivas. Lycka till i fortsättningen