Publicerat Januari 9, 200917 yr Tänkte kolla om nån känner till några som plastbäddar vapen i Skellefteå med omnejd. P-G
Publicerat Januari 10, 200917 yr POs kolv och vapensmedja i Hjoggböle. Han är en av sveriges absolut bästa vapensmeder. Annars kan du höra med Boliden jakt och trofe. MVH/ streif
Publicerat Januari 10, 200917 yr Författare POs kolv och vapensmedja i Hjoggböle. Han är en av sveriges absolut bästa vapensmeder. Annars kan du höra med Boliden jakt och trofe. MVH/ streif Tänkte åka förbi i Boliden nu till veckan och kolla.... P-G
Publicerat Januari 15, 200917 yr hej, kapar tråden lite - jag har en 4 år gammal Sako 75: a, är dessa generellt bra inpassade eller är det en bra långsiktig investering att plastbädda denna nu "off season"?
Publicerat Januari 15, 200917 yr kapar tråden lite - jag har en 4 år gammal Sako 75: a, är dessa generellt bra inpassade eller är det en bra långsiktig investering att plastbädda denna nu "off season"? Jag bäddade min i somras. Största anledningen var att jag fått blodad tand efter att "Mr 9,2x62" hade övertalat mig att prova på min dåvarande Tikka M690. En annan anledning var att pipan inte var centrerad i pipkanalen. Istället för att börja slipa ur pipkanalen så bäddade jag rekylklacken vilket oxå möjliggör att "bädda fast" systemet rätt i sida (det är en väldigt liten justering i sidled av klacken som vill till för att flytta pipan i sidled längre fram). Bäddningen av Sakoklacken är lite speciell då lådskruven går rätt upp i halva klacken, men det går bra om man bara tänker sig för med eltejpen och lite modellera. Jag skulle vilja att det såg rätt hyfsat ut innan jag bäddade, men för mig var det liksom inget alternativ att INTE bädda då självförtroendet steg exponentiellt efter första lyckade bäddningen