Publicerat Januari 12, 200917 yr Får först beklaga det som hänt. Men sen till saken http://www.aftonbladet.se/nyheter/article4164535.ab Citerar atonfabeln " Föraren säger att han kände en duns och trodde han kört på ett rådjur. Men han har gjort det förut och tog inte så allvarligt på det utan körde vidare. " Man blir mållös, vad är det för jäkla inställning om det nu är sant. 1. Om man inte med säkerhet vet vad man kört på (troddde) bör man inte stanna och ta reda på det? 2. Om man säkert ver at det var ett rådjur, en räv eller liknande, ska man inte stanna och se efter hur det gick och kanske anmäla saken?
Publicerat Januari 12, 200917 yr Frågan är vilket som är värst: Köra över nåt o tro att det är ett rådjur och därmed bara åka vidare, eller att en kvinna avled under förmodligen ganska hemsak omständigheter. Det senare är ju trotts allt "bara" en tragisk olycka, medans det första är .... Ja, inte vet jag men bra är det inte.
Publicerat Januari 12, 200917 yr Vilken absurd inställning, en duns! bilen måste ju ha hoppat till ordentligt, det var ju ingen stor bil precis.
Publicerat Januari 12, 200917 yr Det var då det grönjä..igaste hur man kan bära sig åt. Nää, det skjuts för lite!!
Publicerat Januari 12, 200917 yr Makabert som tusan men frånsett det hemska resultatet så är det bland det värsta jag hört... "...det har hänt förut så jag tog inte mycket notis..." Nä det är fasen värre än det värsta
Publicerat Januari 12, 200917 yr Och vi som undrar varför folk märker ut olycksplatserna så dåligt...
Publicerat Januari 12, 200917 yr Tja, hur ska man rubricera straffet? Oaktsamhet i trafik och smitning, samt vållande till annans död? En enda kommentar bara, jävla idiot.
Publicerat Januari 12, 200917 yr Tragiskt att det ska behöva finnas sådana människor i trafiken! Fy F*n säger jag bara!
Publicerat Januari 12, 200917 yr Vilka idioter det finns i vår värld. Om man hör ett duns när man är ute o kör så stannar man ju av o kollar vad som har hänt. Av med Körkortet och släng in föraren i fängelset. Idiot
Publicerat Januari 25, 200917 yr Sådana idioter ska bli av med körkortet... Som någon sa. Om han trodde det var ett rådjur borde ju han ha stannat och markerat platsen för ett ev eftersök. Klövvilt är det ju lag på att anmäla.