Hoppa till innehåll
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Jaktsidan

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Remington

Featured Replies

Publicerat

Är i funderingsstadiet för en "långskjutare" är ingen van skytt precis men vill ha en bra bössa som kan hålla bra precision uppåt 300 m kommer satsa på 308 Win efter råd från forumet.

Max pris ligger vid 10 000.

Undrar vad skillnaden är mellan VT o LTR har sett att endel har LTR på här på forumet, vilken är bäst?

Fördelar nackdelar?

Kände på en VTR å den var mysig :rolleyes:

Har ngn ngt annat förslag på bössa tas tacksamt emot.

Tänker satsa endel tid vid banan, det vet jag kommer krävas för att kunna skjuta på dessa håll.

Ska användas för vakjakt från räv till vildsvin å älg men kan nog bli lite av smygjakt också så jag vill inte att den är för tung å klumpig.

Någe mer info ni behöver?

Har inte tänkt köpas snarast utan är bara i startgroparna, funderingsstadiet

Publicerat

VTR betyder Varmint-Tactical Rifle

LTR betyder Light Tactical Rifle

Vikten skiljer inget men LTR har en 20" pipa och VTR har 22".

VTR har trekantig pipa med inbyggd rekylbroms. Smäller mer och tveksamt om det går att sätta en ljuddämpare på den.

Förutom det tror jag att det är bra bössor båda två.

Hittade bilder på en VTR och en Police LTR:

post-1877-1231757301_thumb.jpg

post-1877-1231757307_thumb.jpg

Publicerat

Också finns ju den här helmysiga pjäsen:

XCR compact tactical. I princip samma som LTR fast med en annan stock. Jag tror Exabit hade en i .223. Den finns också i .308.

post-1877-1231757641_thumb.jpg

Publicerat

LTR kommer från Remingtons Taktiska/militäriska sida av vapenproduktion medan VTR tillhör de "vanliga bössorna"....LTR:en tillverkas med snävare tolleranser och består av delar med högre kvalité

VTR: ens stock är gjord i formsprutad plast= VÄRDELÖS!

LTR: ens stock är gjord i kompositmaterial med en aluminium skena i som bäddning till systemet= 100% bättre än VTR:ens stock.

Vill du ha ett säkert kort: köp en LTR!

Publicerat
VTR: ens stock är gjord i formsprutad plast= VÄRDELÖS!

LTR: ens stock är gjord i kompositmaterial med en aluminium skena i som bäddning till systemet= 100% bättre än VTR:ens stock.

Är LTR:ens stock bara dubbelt så bra som VÄRDELÖS? Då ska jag aldrig skaffa en sådan :P

Publicerat
Är LTR:ens stock bara dubbelt så bra som VÄRDELÖS? Då ska jag aldrig skaffa en sådan :P

:D:D:D

Publicerat

VTR har inte heller en friliggande pipa.. brukar ju ha sämre precision! vet inte om LTR har det? men har den friliggande pipa skulle jag satsa på den i alla fall! men det är ju jag.. eller vilken annan bössa som har friliggand pipa.. men det beror väl på att jag har en savage 110 som inte har friliggande pipa och den skjuter inte tätt för fem öre.. så jag ska då aldrig mer köpa en bössa som inte har friliggande pipa. men det är som sagt bara min åsikt!

Publicerat

VTR är en budget variant men den har fått ganska bra omdömen av tex Vapen tidnigen. Vill man ha precision för under 10.000:- så visst.

Sen finns det ju andra märken än Remington som också kan leverera hyffsad precision till relativ billig peng.

Publicerat
Sen finns det ju andra märken än Remington som också kan leverera hyffsad precision till relativ billig peng.

Vilken befriande mening. Tror inte Mr Mauser kommer att ge sig förens alla medlemmarna här simmar i träsket iofs. :lol:

Publicerat
Vilken befriande mening. Tror inte Mr Mauser kommer att ge sig förens alla medlemmarna här simmar i träsket iofs. ^_^

:lol: True!! Very true B)

/Mike

Publicerat

Fick min LTR i dag. Tomten kom tillslut!!

/Erik

Publicerat
Fick min LTR i dag. Tomten kom tillslut!!

/Erik

Välkommen i familjen :lol:

/Mike

Publicerat

Vill bara slå ett slag för en beggad Tikka m/65-m/55 Continental, grymt mycket bössa för pengarna. Köp en sån och släng på en Booberg laminat................mumsfillibabba, pengar över...........

Publicerat

En ny välskjutande bössa i 308 för lånhållsskytte finns bara ett vettigt svar..... Remington LTR 9900 spänn

Publicerat

Torsbo har fått in en Rem 700 VTR Desert Camo 308 Win med 22" pipa. Låter lite småspännande, tycker jag. Klart udda kamouflage på dessa breddgrader :rolleyes:

Publicerat
Välkommen i familjen :rolleyes:

/Mike

Tack, tack ;) /Erik

Publicerat
Torsbo har fått in en Rem 700 VTR Desert Camo 308 Win med 22" pipa. Låter lite småspännande, tycker jag. Klart udda kamouflage på dessa breddgrader :huh:

Låter onekligen som ett småspännande vapen. En tanke som precis slog mig: vissa ljusare ökenkamouflage skulle antagligen passa bra under jakt i vinterförhållanden, är antagligen mer diskreta än helvita vapen.

Publicerat

Nu lånar jag tråden lite

Jag ligger lite i valet och kvalet att köpa egen bössa. För ett tag sedan läste jag om VTR i en jakttidning, blev helt stum av förvåning. Hade sett den tidigare i någon jaguargruppen annons men trodde då att det enbart var skit. Jag har inte kunnat klämma på en sån men det ska göras snarast.

Hur är kolven på den, lämplig för en lång kille?

Någon som vet om den sprider mycket i fabriksladdad ammo?

Hur mycket kostar en sån över disk? Har hört 9000 men det var inte hos någon i jaguargruppen

Om man inte håller på med tävlingsskytte är det värt att lägga till lite extra pengar för en LTR?