Hoppa till innehåll
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Jaktsidan

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Ni som vet allt!

Featured Replies

Publicerat

Finns den digitalkamera som har följande:

*Mer än 3 ggr zoom

*Drivs med vanliga batterier

*Inte är allt för gigantisk

*Kostar under 5000:-

*Är hyfsat vatten skyddad

*Har bra optik

* Minst 3 m.pix

Omöjlig kombination?

Kan tänka mig att avstå någon punkt, men helst inte.

Tips? :-

Publicerat

Hej Beretta

Jag kan rekommendera Sony Cybershot DSC-W17. Den uppfyller alla dina önskemål och är en mycket bra kamera. Jag och CChunter använde den till alla foton vi tog under vår jaktresa till Sydafrika. Såg den på pricerunner.com för ca 3500:- Mycket värdefullt att man kan använda vanliga AA batterier, dessutom har den över 7 M Pix

MVH

Fredric

Publicerat
  • Författare

Tack för ett bra tips Skeeter.

Ska genast kolla upp den.

Publicerat
  • Författare

Men den verkar ju bara ha 3 ggr optisk zoom  :-

Publicerat
  • Författare
Panasonic Lumix DMC-LZ2

http://www.cyberphoto.se/pana/lz2.php

ej väderskyddad

Tackar och bockar.

Ska genast granska denna tingest.

Publicerat

Panasonic Lumix DMC-LZ2

Jag beställde en sådan i fredags så förhoppningsvis så kommer den till veckan.

• 1 month later...
Publicerat

Jag har en Panasonic Lumix DMC-LZ1 som är lillebror till Panasonic Lumix DMC-LZ2 men jag föreslår LZ2 då den har möjlighet till ljudinspelning i filmläget http://www.cyberphoto.se/index.php?http://...se/pana/lz1.php

Jag har mest fotat inomhus med den med godkänt resultat och får väl säga att det är en ganska smidig kamera med många fördelar och optisk bildstabilisator är helt underbar, då det faktiskt går att fota inomhus utan stativ och ändå få hyffsade bilder.

Bilderna upplever jag dessvärre som något gryniga och det stör mig endel, men det går att leva med..

Kameran är ganska snabb och ger möjlighet till snabba ögonblicksbilder med bra resultat.

Några naktdelar, den kan vara något otymplig i en jeansficka med sin för klassen stora optik som ändå är väldigt kompakt men som sagt tyvärr något stor för att alltid ha med sig, i jackficka går det däremot väldigt bra.

Dom få vändor jag haft med kameran ut i skogen i fuktigt väder har den inte kännts speciellt betryggande bland annat då den fått imma på linsen och då blev ubrukbar då jag inte hade nått att torka med.. Bättre kameror på den fronten finns.. Däremot är den ganska näpen och inte så tung att ha med ut i skogen och lämpar sig för det då den är ganska lätt och även har utbytbara batterier.

Slutligen, kameran är ett bra köp och jag rekomenderar den helt klart men föreslår att man hellre sattsar på storebror LZ2 som kostar några hundralappar mer. Bättre köp med samma egenskaper i förhållande till pris har inte jag sett ännu..

Publicerat
  • Författare

Tack för info.

Har sedan en tid tillbaka köpt en Canon S2IS.

Hittills har den motsvarat mina förväntningar.  :)

Publicerat

Varför ha vanliga batterier?

Jag har en ixus och en Nikon D70 och båda kör med acckar vilket jag tycker är otroligt prkatiskt.

Dessutom har jag mycket lång abatterikapasitet, det måste väl vara viktigare än vanliga batterier.

MVH Håkan

Publicerat

Anledningen till att jag ville ha vanliga batterier berodde dels på att jag redan hade 8st nyinköpta uppladdningsbara AA batterier, men i övrigt valde jag liksom dom flesta andra vanliga AA batterier då jag är endel ute i obyggden och inte alltid har ström tillgängligt, eller om man råkar glömma batterierna sisådär 20mil från närmsta stad/hem är det betryggande att man kan handla batterier på närmsta mack. Det valet har räddat mig mer än en gång som entusiastisk hobby fotograf  ;D

Men visst, acckar är givetvis väldigt praktiskt och ser absolut inget hinder i att köpa kamera med det men då förutsätter det att man alltid har med extra batterier så man inte står där ute i nån håla med endast ICA Nära utan batterier  ;)

• 4 weeks later...
Publicerat

Vilka batterier tycker ni är bäst (håller längst) till en digitalkamera... ??? Tycker dom jag använt inte håller så länge som man hoppas på. >:(  Köpte just nya uppladdningsbara men dom fukade inte alls... ???

Publicerat
  • Författare
Vilka batterier tycker ni är bäst (håller längst) till en digitalkamera... ??? Tycker dom jag använt inte håller så länge som man hoppas på. >:(  Köpte just nya uppladdningsbara men dom fukade inte alls... ???

Har uppladdningsbara batt.

Tycker också att dessa räcker dåligt.

Ibland är det hopplöst, speciellt när det är kallt ute.. :P

• 6 months later...
Publicerat

Svärfarsan har en olympus 700 någonting lite stor men bra bilder och 10x optisk zoom.

Glömde skriva att jag kände mig manad att skriva något med den rubriken jag vet allt och kan ingenting ;) ;D