Publicerat Januari 26, 200521 yr Jag är på jakt efter reflexer som man fäster på pejlhalsbandet. Gärna några som man fäster med tejp eller liknande. Förlag någon?
Publicerat Februari 16, 200521 yr Köp reflexremsa/band på syaffären, kapa till rätt längd och sy ihop. Kostar dig inget och man kan byta varje år eftersom dom blir skitiga och förlorar effekt. /
Publicerat Februari 16, 200521 yr Butiker för lantbruk och liknande brukar ha bra reflexband för användning i lite tuffare miljö, finns även i butiker med arbetskläder, och då i lysorange eller lysgul
Publicerat Februari 17, 200521 yr Jag köpte ett reflex halsband (gult) för ca 50 spänn Klippte av det i 4 bitar och sydde (alldelens själv) fast 2st längs med halsbandet och 2st snett nedåt från halsbandet och ner mot bogarna Resultatet är häpnadsväckande bra Passkyttarna ser hunden mycket tidigare (det tycker jag om) Den största skillnaden var dock på nattliga gris eftersök där jag tidigare fått försöka hålla lika mycket koll på hunden som grisen Han är nere i gryt lite då och då och har inte har inte fastnat ännu
Publicerat Juni 28, 200521 yr Det finns ett företag som heter Hundföraren som säljer just reflexer att sätta på pejlen. Det fiffiga med dessa reflexer är att de sticker ut från pejlen och därmed syns i alla riktningar. /Lina
Publicerat Juni 29, 200521 yr Jag köpte ett reflex halsband (gult) för ca 50 spännKlippte av det i 4 bitar och sydde (alldelens själv) fast 2st längs med halsbandet och 2st snett nedåt från halsbandet och ner mot bogarna Resultatet är häpnadsväckande bra Passkyttarna ser hunden mycket tidigare (det tycker jag om) Den största skillnaden var dock på nattliga gris eftersök där jag tidigare fått försöka hålla lika mycket koll på hunden som grisen Han är nere i gryt lite då och då och har inte har inte fastnat ännu En liten tanke för just eftersök nattetid och problemet med att se hunden, varför inte hänga en liten lysstav på vardera sidan, dom finns ju från 5mm tjocka och 1 cm långa, fäster man den sedan med en liten bit fiskelina 1-3cm så är det inte någon risk att han fastnar med dom, finns förövrigt små klämmor till lysstavarna, typ säkringshållare för glassäkringas fast i gummi som man skulle kunna sy fast på halsbandet, dom minsta lysstavarna ser man iaf på ca 100-150mm när det är bäckmörkt ute, dessutom brukar dom kosta ca 100:- för ett 30-50 pack.
Publicerat Juni 29, 200521 yr Mats Låter ju som en bara idé. Ska nog prova under grävlingjakten. Men nog måste de väl lysa lite längre. dom minsta lysstavarna ser man iaf på ca 100-150mm när det är bäckmörkt ute
Publicerat Juni 29, 200521 yr MatsLåter ju som en bara idé. Ska nog prova under grävlingjakten. Men nog måste de väl lysa lite längre. dom minsta lysstavarna ser man iaf på ca 100-150mm när det är bäckmörkt ute ja kanske... dom är ruskigt små dom minsta, finns ju en uppsjö av storlekar och modeller, bara kolla på närmaste välsorterade fiskebutik, håller dom på med mete och helst specimenmete så finns det på hyllan
Publicerat Juli 5, 200521 yr Jag använder ett halsband från fodax om jag inte minns fel som är orange med gröna flarppar runt om kanon när man gör eftersök på natten grönt till höger gris till vänster det är visserligen en markant skillnad i pris på ett sådant och ett vanligt men det lönar sig i längden kan jag lova...
Publicerat Augusti 9, 200520 yr Författare Nu har jag äntligen hittat dom "Flipreflexer" www.uncab.se Precis vad jag letat efter! Tack Mats...
Publicerat Augusti 12, 200520 yr Det finns färdiga halsband med fäste för lysstav har ett själv . Jag ska kolla vart jag köpte det.
Publicerat September 5, 200520 yr Nu har jag hittat fler reflexband och färdiga halsband, jag håller på att fixa en specialdeal för alla jaktsidan medlemmar, återkommer om detta under veckan, här har ni en bild på hur dom ser ut, samma reflextyp/effekt som i uncab som jag tipsade om tidigare.
Publicerat September 5, 200520 yr Just det... glömde... det finns lösa flärpar till pejlhalsbandet oxo...
Publicerat September 7, 200520 yr nu har jag fixat 10% rabatt till jaktsidans medlemmar, halbandet kostar ord. 249:- och dom lösa flärparna 55:- flärparna strär man på bef. halsband.
Publicerat April 4, 200620 yr Ang reflexhalsband med flärpar.. Jag har en kontakt som ska ta fram ett halsband med två flärpar. Dessa tro jag kommer hamna på ett pris till konsument på runt en hundring. Och de prov jag har sett på bild ska vara av riktigt bra kvalitet, enligt hans som importerat dem. Jag återkommer då jag har fått provet i min hand.
Publicerat April 4, 200620 yr jag köpte några från Pointer jakt när jag köpte min pejl men dom varade bara tre jakter sen så hade dom gått i sönder så dom rekomderar jag inte