Hoppa till innehåll
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Jaktsidan

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

problem med en hva 1640 270win

Featured Replies

Publicerat

hejsan jag har lite problm med min bössa efter att en kille tog fel bössa och knöla ner en 6,5a i min 270win det vart 2-3små grader i hylshalsen på patronläget som hakar i som hullingar, så det går tungt att få ut hulsorna. är det någon som vet om det går att laga? är ju nöjd med bössan annars så vore bra om det gick att fixa.

laddar upp nån bild också på en jaktpatron som har vart in i patronläget och ut sen igen...

post-2675-1231967166_thumb.jpg

Publicerat

Borde kunna gå att polera bort, men då ska pipan lös och upp i en svarv. Ta kontakt med en smed så kan han säkert hjälpa dig.

Är du säker att det inte vart inne nåt annat i pipan? Har svårt att tänka mig att en kula kan göra dom graderna :huh:

Publicerat
  • Författare
Borde kunna gå att polera bort, men då ska pipan lös och upp i en svarv. Ta kontakt med en smed så kan han säkert hjälpa dig.

Är du säker att det inte vart inne nåt annat i pipan? Har svårt att tänka mig att en kula kan göra dom graderna :huh:

jo när du säger det så kommer dom säkert ifrån när vi försökte få ut patronen, för den satt ganska hårt så vi tog en läskstång lr va det heter och knacka ut den, men stången kom säkert på sidan om kulan så det är därför det vart grader, aja det är lätt att vara efterklok, hoppas bara det går att fixa.

Publicerat

ajdå, kan hända att den går att putsa bort men kan åxå betyda att ett nytt patronläge måste skäras om groparna är för stora. Problemet är att mässingen kan leta sig in i gropen när du skjuter och då nyper hylsan fast och utdragaren klarar inte att dra ut den. Fast du får väl fortsätta peta ut dom med läskstången annars :huh: Hoppas det löser sig.