Publicerat Januari 15, 200917 yr Hej Nästa helg blir det rådjursjakt med drivande hund i Seglora för oss. Det är tradition sedan länge. I år har vi en drever och en wachtel med oss. För oss som inte bor i socknen inställer sig frågan om vargens närvaro. Dreverägaren är lite orolig och wachtelmannen mycket fundersam eftersom det kom ner ett par vargar förra året som verkar ha etablerat sig bara 2-3 mil bort. Vet någon på forumet något om vargstatusen? Hur gör ni som bor och lever med varg i och runt markerna? Själv är jag ny för situationen, jag är inte van vid stora rovdjur på markerna. Det brukar vara tryggt i skogen. Där har jag vandrat mycket som pojk. Tacksam för svar. MVH H
Publicerat Januari 15, 200917 yr HejNästa helg blir det rådjursjakt med drivande hund i Seglora för oss. Det är tradition sedan länge. I år har vi en drever och en wachtel med oss. För oss som inte bor i socknen inställer sig frågan om vargens närvaro. Dreverägaren är lite orolig och wachtelmannen mycket fundersam eftersom det kom ner ett par vargar förra året som verkar ha etablerat sig bara 2-3 mil bort. Vet någon på forumet något om vargstatusen? Hur gör ni som bor och lever med varg i och runt markerna? Själv är jag ny för situationen, jag är inte van vid stora rovdjur på markerna. Det brukar vara tryggt i skogen. Där har jag vandrat mycket som pojk. Tacksam för svar. MVH H Bor och jagar ett par mil från Seglora, ni kan nog jaga lungt där, dom vargar som verkade etablerare sej i området verkar ha vandrat längre ner mot södra Halland, dom har obsat några vargar i utkanten av GBG nu det senaste, men jag har haft mina vilddjur lösa hela hösten, utan problem. Var själv orolig inför denna säsongen, men vargobsen i dom här trakterna verkade upphöra strax efter att älgjakten startade......
Publicerat Januari 16, 200917 yr TACK! H Fick precis en lista från Länsstyrelsen på alla rapporterade rovdjursobsar i VA Götaland det senaste halvåret, och nu det sista ser det väldigt lungt ut för dessa trakter. Snackade med kompisen som jagar i just Seglora, han har jagat där hela säsongen med Gråhund, Tax o Stövare, inga problem alls, happy hunting
Publicerat Januari 28, 200917 yr Kolla in www.vargobs.se där får du dagligen uppdatering var de sett varg. 6st hundar har varjen i Uddevalla området tagit hittills... Värmlänningarna har det tufft nu med vargen verkar det som om man kollar sidan.