Publicerat Januari 16, 200917 yr Hej. Tomas var namnet, 35år och bor i Hälsingland mellan Bollnäs och Järvsö där jag också jagar. Min uppväxt präglades tidigt av jakt och natur. Mina föräldrar var jord och skogsbrukare så det föll sig naturligt att skörda av naturens överflöd. Numer är jag själv och min fru bönner och skogsägare på föräldrar gården men har även köppt en egen gård där vi bor. Första knodden förväntas i slutet av mars, så lite darrig börjar man bli... Jakt för mig handlar mycket om älgjakt med ställande hund, men all jakt uppskattas, på senare år har smygjakt på dovhjort tillhört en av favoriterna, även bäverjakten ser jag fram emot. Projekt för framtiden blir nog att jaga räv och björn mer "offensivt". Visst skjuts de någon räv då och då men har inte riktigt lagt ner den tid som behövs för att jag skall känna mig som en riktig rävjägare. Björn jagas men utan resultat ännu. Som övriga intressen kan man nämna skytte på hobby nivå, äta och dricka gott med vänner gärna vilt eller eget nötkött förstås, fotboll och historia. Handladdar också såklart. Några av er kanske känner igen mig från andra forum, där jag hänger ibland. Så där, det var lite kortfattat om Tompa Jan... Mvh Tomas
Publicerat Januari 16, 200917 yr Hej.Tomas var namnet, 35år och bor i Hälsingland På senare år har smygjakt på dovhjort tillhört en av favoriterna, även bäverjakten ser jag fram emot. Mvh Tomas En Hälsing som hittat två roliga jakter. Kanske dags att starta en hälsingetråd för att se hur många vi är. Får man fråga vart du jagar dovhjort? Anders.
Publicerat Januari 16, 200917 yr Författare Tack för det! Dovhjort: jag brukar gästjaga varje år i Östergötland med några kompisar, riktigt trevlig jakt! Hälsinge tråd: Ja jag hänger på i så fall
Publicerat Januari 16, 200917 yr Välkommen. Ännu en hälsing och t o m med intresset älghund, kul. Vilka hundar har du??
Publicerat Januari 16, 200917 yr Författare Det var trevligt att det fanns fler hälsingar här Jag började med gråhundar -91 och gled in på jämthund men har nu i precis jagat in en korsning, Gråhund/Östeuropeisk Laika som kommit igång ordentligt. Till hösten är det dags att jaga in en Grå/Jämte som är 9månader snart. Tomas
Publicerat Januari 17, 200917 yr Tjena Tomas! En Hälsingetråd vore ju fantastiskt trevligt! Blir det någon lockkurs för er förresten? Jag har plats i bilen från Bollnäs.
Publicerat Januari 17, 200917 yr Författare Surru en cyberbekant, kul! Nja tyvärr, det hinns inte med och min kompis springer runt i Kongo och jagar tjuvjägare Men förfrågan uppskattdes. Tomas