Hoppa till innehåll
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Jaktsidan

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Ripjakt hösten/vintern 2009

Featured Replies

Publicerat

Skulle det vara nått att samlas ett gäng från jaktsidan i höst o jaga Ripa? JA nu är det ju ett tag kvar till hösten men känner att det kan vara bra att slänga ut frågen redan nu, så man kan planera nått.

Är detta ett vansinnigt förslag eller går det att genomföra?

Publicerat
Skulle det vara nått att samlas ett gäng från jaktsidan i höst o jaga Ripa? JA nu är det ju ett tag kvar till hösten men känner att det kan vara bra att slänga ut frågen redan nu, så man kan planera nått.

Är detta ett vansinnigt förslag eller går det att genomföra?

jag har funderat i samma banor faktist

jag och 2 vänner åkte iväg till saxnäs ifjol, boende 500:- /dygn i 4 bäddars "lägenhet" dvs 133:- /person och dygn

tyvärr har jag ingen hund, =(

Publicerat

Låter kul men vi ska nog bestämma det då hösten närmar sig!

Har i 2 år inte kommit iväg på ngn gemensam ripjakt/jaktsideträff ännu trots mkt å många viljor.

Den enda som fanns med vid första året var en reporter, vilket iof var en kul upplevelse.

Men jag e på om de infaller rätt tid o jycken e frisk.

Publicerat

Låter som en väldigt bra ide!!Har varit på några klappjakter i Ersnäs resp.Öjebyn med folk från jaktsidan o det har varit väldigt trevlig så en Ripjakt me övernattning o god mat o massa ljug skulle garanterat locka många.Man får höra sig för närmare o kolla intresse...

Publicerat
  • Författare

När man har varit med på klappjakterna så har det varit trevligt man har ju fått ett ansikte till personer som hänger här. Så man får ju se vad som händer.

Publicerat

ingen dum idé jag tycker vårjakt passar bättre speciellt då det inte är så många som har riphundar. Sedan blir det mera tid att hinna träffas då dagarna är kortare. Fast det skulle vara skoj att visa pekhunds ägarna hur man hanterar en hagelbössa :rolleyes: Sist jag jagade ripa med slaskbössan sköt jag säcken full varje dag :ph34r:

Publicerat
ingen dum idé jag tycker vårjakt passar bättre speciellt då det inte är så många som har riphundar. Sedan blir det mera tid att hinna träffas då dagarna är kortare. Fast det skulle vara skoj att visa pekhunds ägarna hur man hanterar en hagelbössa :rolleyes: Sist jag jagade ripa med slaskbössan sköt jag säcken full varje dag :D

:ph34r:

Du har härmed en "stående" inbjudan att bevisa din hantering av spridningsvapnet till hösten. :lol:

Ser inte ut att bli någon ripvårjakt för mig iår.

Ev. kan det bli någon dag att åka upp med hundarna och träna lite fågelhantering.

Publicerat
:angry:

Du har härmed en "stående" inbjudan att bevisa din hantering av spridningsvapnet till hösten. :huh:

Ser inte ut att bli någon ripvårjakt för mig iår.

Ev. kan det bli någon dag att åka upp med hundarna och träna lite fågelhantering.

Det gör jag gärna någon gång för just ripjakt på fjället var det länge sedan jag var på och det är väl ända jag kan sakna som finnspets ägare :mad:

Publicerat

Slaskerier! :wub: Jag kan hänga med med en slangbella för jag har nog större chans att träffa med den än med en hagelbrakare.