Hoppa till innehåll
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Jaktsidan

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

308 Win + Berger 168 ?

Featured Replies

Publicerat

Hej,

Jag tänkte låta Blaser 308 Semi-pipan få bekänna färg och införskaffade en ask Berger 168 Match Grade-kulor (ej VLD såvitt jag förstår?) härom månaden för detta ädla syfte. Kommer inte att laborera extremt mycket men skulle uppskatta att få tips om en laddning som är idiotsäker (och då menar jag både tryck- och precisionsmässigt, så glöm era framprovade maxladdningar ;)).

Kommer att ladda i Normahylsor med GM210M-knallar och krut jag har hemma är Normakrut och även N140 samt N150.

Förslag på laddning, krut, och friflykt?

Publicerat

Exabit,

jag är rätt säker på att Micke kan hjälpa dig när han återvänder från vad det nu är han håller på med???

Han har skjutit rätt mycket 168grainare...

Henrik

Publicerat
  • Författare

Får hoppas på det ;)

Robban tipsade annars om bomkontakt och 42-43,5 grains N140.

Publicerat

Grisjakt var det visst.. med 30-30.. hövva :wub:

Var det inte just VLD kulorna som han grottade med?

Mvh!

Publicerat

42-42,5gr vv140 och bomkontakt brukar vara idiotsäkert till smk 168. men jag hadde testat från 41gr, skjuter bössan med lägre laddningar är det bara possitivt om du ska skjuta grupp på kortare håll(100-200m) då rekylen minskar.

jag har än så länge bara testat 42,5gr och har inte behövat testa nått annat....bössan går som tåget med den laddningen. dock kommer jag testa lägre laddningar till bänkskytte svängen i sommar.

Mvh Rikard

Publicerat
  • Författare

Ok, då råder enighet med Robban och det återstår nu bara att ladda upp 10 bumlingar och skjuta en eller två serier :lol:

Publicerat

44,0grains Norma 203B med Federal 210tändhatt sköt tätast i min pang med 1-12stigning.

/Micke

Publicerat

Lånar tråden lite...

Micke! Testade du VLD kulorna vid nått tillfälle och isof vad kom du fram till funkade bäst? Krut osv...

Mvh. Robban

Publicerat
  • Författare
44,0grains Norma 203B med Federal 210tändhatt sköt tätast i min pang med 1-12stigning.

Med bomkontakt? :o

Jag har laddat upp tio skott med 41,0 grains N140 och CCI 200.

Publicerat

Nå..... ? hur går det? det är ju flera timmar sen du ladda pluggen. nu vill vi se resultat...hellst bara ett hål i tavlan.. :P

Mvh Rikard

Publicerat
Med bomkontakt? :P

Friflykt 6mm,annars gick dom inte att ladda i magasinet :P verkade inte spela någon roll då jag konsekvent sköt femskottsträffbilder under 20mm-de allra flesta ligger mellan 15-18mm.

/Micke

Publicerat
Lånar tråden lite...

Micke! Testade du VLD kulorna vid nått tillfälle och isof vad kom du fram till funkade bäst? Krut osv...

Mvh. Robban

Menar du träffbilder så har jag en packe vi kan kolla på när ni kommer :P

Menar du vilt så sköt jag några rådjur med dåligt resultat :P

Laddade enbart med 203-B.

/Micke

Publicerat
  • Författare
Nå..... ? hur går det? det är ju flera timmar sen du ladda pluggen. nu vill vi se resultat...hellst bara ett hål i tavlan.. :)

Blir inget skytte förrän tidigast till helgen. Det ger mig tid att ladda upp mer grejer såsom Matchking 135:or till 270:n <_<

Jag har så mycket grejer jag vill skjuta så jag vet inte ens om jag hinner jaga till helgen...

Publicerat
Jag har så mycket grejer jag vill skjuta så jag vet inte ens om jag hinner jaga till helgen...

NÄ! För vi skall skjuta, inte jaga annars..... Smisk! <_<

Publicerat
  • Författare
NÄ! För vi skall skjuta, inte jaga annars..... Smisk! <_<

Blir jag bortbjuden på grisdrev igen, så lär jag inte tacka nej :)

Publicerat
Menar du träffbilder så har jag en packe vi kan kolla på när ni kommer :D

Precis. :P

Menar du vilt så sköt jag några rådjur med dåligt resultat :)

Nä, dock har jag funderat över det själv men har väl aldrig trott nått vidare på't.

Laddade enbart med 203-B.

/Micke

Fjollkrut. ;) Det skall vara finskt krut begriper du väl... <_<

Mvh. Robban

Publicerat
Blir jag bortbjuden på grisdrev igen, så lär jag inte tacka nej :)

Ok, men då blir det 140x140 H-balk som gäller efteråt. <_< Tacka fan för att du inte skall backa för grisjakt. :P