Hoppa till innehåll
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Jaktsidan

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Första viltet skjutet

Featured Replies

Publicerat

Äntligen så ramlade det första djuret på drev, som vi har väntat på det.

Att det tagit sån tid beror ju på många saker men framförallt så är det här min första jakthund som jag från valp så vi lär oss ihop hur jakten ska gå till.

Skulle bara ut en par timmar i går förmiddag tilltron till att det skulle bli något var ju inte så stor efter alla misslyckanden. Så i går när hon tog upp så ökade ju hoppet som vanligt när det blev drev efter ett par minuter så får jag se en hare komma hoppande i skogen då blev känslan att måste den komma i pass, då klantskallen till husse tagit pass där det både var frusna asplöv och en tunn skare så vad göra för naturligtvis så kommer haren på ”fel” sida för att skjuta och röra sig var ju uteslutet i det rådande föret.

Då kom jag på den briljanta iden att skjuta från vänster sida i stället är ju normalt högerskytt det gick ju bra det med verkade det som i skottet tumlade haren runt men reser sig och går i väg rejält skammad men hinner inte fundera så mycket innan hunden kommer i drevlöpan och bara en liten bit bort från mig kommer ifatt haren och nyper den till min och hundens stora glädje.

Men dom sekunder det tog innan haren blev tagen av hunden han tankarna snurra många varv vad som hade gått fel och framförallt varför skulle jag skjuta från vänster sida.

Men allt slutade ju bra ska ut om några minuter igen och idag så ar vi en passkytt med .

Kan tillägga att det är en Wachtel som jag har

Publicerat

Grattis på Er! :rolleyes: Det är alltid en speciell känsla att få nedlägga sitt första vilt och det är ju kul när poletten har trillat på plats hos hunden också! ;)

Publicerat

Ja tillykke, det er jo herligt når alt ender bra :rolleyes:

Publicerat

Grattis, alltid kul att få nåt skjutet för Hunden såhär innan säsongen tar slut, det gör gott för framtiden!

Hur gammal är Wachteln?

Publicerat

Grattis alltid gøy med det første viltet ja, husker dem alle selv også..

Publicerat
  • Författare
Grattis, alltid kul att få nåt skjutet för Hunden såhär innan säsongen tar slut, det gör gott för framtiden!

Hur gammal är Wachteln?

Hon är 2½ år

  • 2 weeks later...
Publicerat

Grattis! :D

  • 3 weeks later...
Publicerat

Grattis till er båda!

Jag väntar fortfarande på att min valp ska göra sitt första riktiga drev B)

  • 2 weeks later...
Publicerat
Äntligen så ramlade det första djuret på drev, som vi har väntat på det.

Att det tagit sån tid beror ju på många saker men framförallt så är det här min första jakthund som jag från valp så vi lär oss ihop hur jakten ska gå till.

Skulle bara ut en par timmar i går förmiddag tilltron till att det skulle bli något var ju inte så stor efter alla misslyckanden. Så i går när hon tog upp så ökade ju hoppet som vanligt när det blev drev efter ett par minuter så får jag se en hare komma hoppande i skogen då blev känslan att måste den komma i pass, då klantskallen till husse tagit pass där det både var frusna asplöv och en tunn skare så vad göra för naturligtvis så kommer haren på ”fel” sida för att skjuta och röra sig var ju uteslutet i det rådande föret.

Då kom jag på den briljanta iden att skjuta från vänster sida i stället är ju normalt högerskytt det gick ju bra det med verkade det som i skottet tumlade haren runt men reser sig och går i väg rejält skammad men hinner inte fundera så mycket innan hunden kommer i drevlöpan och bara en liten bit bort från mig kommer ifatt haren och nyper den till min och hundens stora glädje.

Men dom sekunder det tog innan haren blev tagen av hunden han tankarna snurra många varv vad som hade gått fel och framförallt varför skulle jag skjuta från vänster sida.

Men allt slutade ju bra ska ut om några minuter igen och idag så ar vi en passkytt med .

Kan tillägga att det är en Wachtel som jag har

Grattis och hoppas det går lika bra i framtiden.

Publicerat

Grattis!

Vet exakt hur du känner!

Var ute idag med min Beaglevalp. Du vet ju vad glad man blir när man hör hans första skall, sen visar det sig att han fått fart på ett ensamt rådjur. De är ju inte lovliga, men man har inte hjärta att bruta av hans 1:a drev :lol:

Nu är man stolt som ägare. Både jag och Mackan här på forumet såg den...

// S

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara på detta ämne ...

Användare som läser detta 0

  • Inga registrerade användare tittar på detta sida.

Account

Navigation

Sök

Sök

Configure browser push notifications

Chrome (Android)
  1. Tap the lock icon next to the address bar.
  2. Tap Permissions → Notifications.
  3. Adjust your preference.
Chrome (Desktop)
  1. Click the padlock icon in the address bar.
  2. Select Site settings.
  3. Find Notifications and adjust your preference.