Publicerat September 17, 200520 yr Någon fler än jag som upplevt att variabeln på ett kikarsikte (VX-1 Leupold 4-12*40) gått trögt att vrida i vissa lägen, påverkad av att fästena är för hårt dragna? (Warne .22 fästen, bössan CZ BRNO .22 WMR) 6-5-4.. de lägsta lägena går rackarns tungt att få in. Har jag lyckas dra åt fästena runt zoomen på kikaren? Drar alltid mina skruvar vänligt men bestämt. :- MVH Beretta
Publicerat September 18, 200520 yr Jag har gjort samma sak på en Nickel kikare men aldrig på andra fabrikat. Problemet var ringberoende och det slutade med att jag gjorde av med kikaren. MVH Håkan
Publicerat September 19, 200520 yr Författare Har du nå´n lösning på problemet? Lätta de övre skruvarna lite? Byta kikare?
Publicerat September 20, 200520 yr Författare Har flyttat om bakrefästet lite och känner att det går lättare att justera zoomen. Få se om allt går bra på skjutbanan senare också.