Publicerat Januari 18, 200917 yr Hej är det någon mer en jag som jagar med en Gotlandstövare vad har ni för erfarenhet av rasen.
Publicerat Januari 18, 200917 yr Hej! Jag jagar inte själv med en Gotlandsstövare, men har gjort en del bakåt (andras, inte egen då) Den erfarenhet jag har av rasen är att den, som alla mindre raser, är ganska ojämn. Flera av de hundar jag jagat med har varit ganska "slarviga" i sitt drevsätt, medan någon varit riktigt duktig. Vad tänker du använda din till? Jag vet att rasen skall vara ganska snabb i drevsätt, och lite åt vinddrivarhållet (antar det är för att sätt tryck på räv, då stövarjakten på Gotland är mkt inriktad på räv).
Publicerat Januari 18, 200917 yr Hej!Jag jagar inte själv med en Gotlandsstövare, men har gjort en del bakåt (andras, inte egen då) Den erfarenhet jag har av rasen är att den, som alla mindre raser, är ganska ojämn. Flera av de hundar jag jagat med har varit ganska "slarviga" i sitt drevsätt, medan någon varit riktigt duktig. Vad tänker du använda din till? Jag vet att rasen skall vara ganska snabb i drevsätt, och lite åt vinddrivarhållet (antar det är för att sätt tryck på räv, då stövarjakten på Gotland är mkt inriktad på räv). Jag har jagat med min nu i 2 säsonger han är bara lite över 2 år har drivit hare väldigt bra har lätt för att få upp 5st harar är skjutna för honom och ett anntal drev men han har lite för bråttom men han är ung än .Det är det med räv som han inte visat någon intresse för. Men det kanske kommer med åldern.
Publicerat Januari 18, 200917 yr Min granne har ett koppel Gotlandstövare,typ 4-5 st.Han e mkt engagerad i klubben oxo. På plussidan. De är söta hundar. Ok skall. Bra mentalitet,utmärkt familjehund Jagar allt. På Minussidan. Ojämna,många driver lika bra både framåt och bakåt tex. Brist på hundfolk som kan meritera. Mvh Editerade till det bättre
Publicerat Mars 27, 200917 yr Hej är det någon mer en jag som jagar med en Gotlandstövare vad har ni för erfarenhet av rasen. har en gotlandstövare som är 1.5 år jag upplever att hon driver alldelse för snabbt men jag tro att hon kommer lungna sig med tiden, jag har hört att dom kan vara lite oärliga men så är inte fallet med min når hon gör en förspringning tystnar hon ett par meter från löpan. under henes första jakthöst har hon 5rävar och 3 harar på sitt samvete och en mängd pris derv
Publicerat Juni 5, 200916 yr och en mängd pris drev Härligt med en bra hund,menar du prisvärda drev eller prisdrev på prov? Hursomhelst,grannen har fått ner en hanhund nu så valpar om ett slag,nån som är intresserad av fina hundar?