Hoppa till innehåll
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Jaktsidan

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Vad ska man tänka på

Featured Replies

Publicerat

Jag ska ge mig in i detta med jakt nu. Ska ta jägarexamen framöver. Har anmält mig till en kusr i höst/vinter. Ni som har varit med ett tag vad ska man tänka på vad innehåller utbildningen. Hoppas ni kan ge mig tipps o så.

Publicerat

Även fast dom gjort om en hel del de senaste åren tror jag man måste lägga ner en hel del tid på teorin.

Gämfört med uppskjutningen är teorin vääldigt svår tycker jag

• 4 weeks later...
Publicerat
  • Författare

Oki, har börjat läsa teorin nu, fick låna böcker av min svärfar. Det är ganska mycket att läsa men det ska gå bra.

Publicerat

Vilka jägarböcker är det du läser?

mvh

Peter

Publicerat
  • Författare

Jagarskolan utgiven av Jägarförbundet. Har lånat den  och en del häften av min svärfar

Publicerat

Jag har varit kursledare för en del jägarskolor och jag kan varmt rekommendera att gå en kurs. Det kostar en del pengar men man får stort utbyte av att kunna diskutera sina frågor och ideer med andra. (Det är även lärorikt att hålla kursen!!!)

Visst beror det mycket på den som håller kursen och jag har ju hört om skräckexempel men generellt tror jag de flesta cirkelledare är bra.

Bara för att prata mot mig själv så är det så att jag läste in materialet själv när det begav sig.

Om du har lätt att ta till dig det skrivna så är det ju klart billigare. ;)

Jag har inte sett de nya proven men jag utgår från att de tagit till sig av den kritik som kommit från oss kursledare. Frågorna har varit "snäva" detaljfrågor och inte stimmulerat utbildningen till att ge generella kunskaper med inriktning på ansvarsfulla jägare. Jag tror det blir ändring på det med tanke på pedagogiken i det nya materialet.

Jag litar på att du kommer att ställa en del frågor här på forumet innan det är dax för uppskrivning och jag kan inte tänka mig en bättre kunskapsbank än detta forum!

Lycka till

Publicerat
  • Författare

Tack. Jo det kostar en del men det anser jag det vara värt. Kursen börjar den 30 nov. Ja jag kommer att ställa frågor och så framöver.