Publicerat Januari 19, 200917 yr Hej på er! Jag heter Martin Pålsson, är 19 år och bor mellan Gnesta och Järna i sörmland. Jag är uppvuxen på en gård i närke och fick vara med på jakter tidigt. Det var för det mesta drevet jag fick gå med och då med våra egna taxar. Ibland åkte vi upp till min farfar, där jag bor nu, för att jaga allt möjligt därbland mufflonfår. Nu har jag flyttat hit och är ute med bössan minst ett par gånger i veckan och sysslar mycket med andra jaktrelaterade ting. Man kan säga att jakten är mitt stora intresse och jag är glad att jag redan hittat den. Jag tog studenten i somras och har efter det jobbat som ersättare för en packerichef (mitt gamla sommarjobb) under hösten och det har gått bra. I höst har jag tänkt börja studera igen och det lutar åt nåt med anknytning till naturen, eventuellt jägmästare. Jag jagar där jag bor, på våran gård. Favoritjakten är pürsch men drev och vak säger jag absolut inte nej till heller. När vi bjuder på drevjakt brukar jag gå i drevet på minst någon såt, gärna med våran taxflicka Golda (som förövrigt lärt sig att gå på mufflon senaste helgen). Nånting jag kommer lägga mycket tid på i vår är uppförande av två åtlar samt ett par utfodringsplatser på marken. Predatorjakt är något jag vill lära mig om eftersom det är något jag knappt sysslat med, dessutom tycker jag att rävpälsar upphängda i trappor är väldigt snyggt! Jag bifogar även en liten bild på sådant som finns i skogarna kring mig:
Publicerat Januari 19, 200917 yr Hej och välkommen hit ! Trevligt vilt du har på markerna också, ska jaga såna själv i sommar, fast i Spanien då, och med båge. Janne