Publicerat Januari 20, 200917 yr Fick höras om den här hundrasen i helgen. Kikade lite på Wikipedia och YouTube. Tycker inte detta är ok. Finns det folk som jagar med dessa hundar i Sverige?
Publicerat Januari 20, 200917 yr har sett någon annons på dogo argentino i någon svensk jakttidning tidigare, såldes som grishundar! är nog effektiva "hog catching" hundar i länder där sådan jakt brukas, men det är ju ingen jaktform som är laglig i svedala.
Publicerat Januari 20, 200917 yr Jag känner till att ett par av dessa hundar används som "eftersökshundar" i närheten av ett ställe jag besöker i bland. Är ganska tveksam till detta, då jag inte är säker på hur detta i verkligheten går till. Har fått höra lite storys som inte känns ok.
Publicerat Januari 20, 200917 yr Hade en ``hjälte´´ som dök upp med en dogo argentino på björnjakten vi undrade hur han tänkte, när han dessutom klampade in i en utsatt såt fick vi styra honom rätt Som eftersökshund på ett oåtkomligt djur kanske men hur ofta och behövligt är det.
Publicerat Januari 28, 200917 yr Kan ha fel men är inte den rasen klassad som kamphund? Eller är det bara en ras som man lätt kan provosera fram kamp i kanske...