Publicerat Januari 20, 200917 yr hur är det , kan dessa två arter leva tillsammans i skogarna ? hört att vissa arter inte kan leva tillsamman, men kommer inte riktigt ihåg vilka det var. en är väl kronhjort och älgen ?
Publicerat Januari 20, 200917 yr Vi ser inga problem med detta på vår mark, älgarna och grisarna lever och förhoppningsvis frodas tillsammans. Vad jag vet har Hörningsholm som har en av Sveriges bästa grismarken en bra älgstam också.... Kronhjort kontra älg vet jag däremot ingenting om.
Publicerat Januari 20, 200917 yr Författare Vi ser inga problem med detta på vår mark, älgarna och grisarna lever och förhoppningsvis frodas tillsammans.Vad jag vet har Hörningsholm som har en av Sveriges bästa grismarken en bra älgstam också.... Kronhjort kontra älg vet jag däremot ingenting om. okej bra att veta . nu får man väl bara hoppas på ett mirakel(rymmningar från grisfarm eller en väldigt väldigt snabb etablering från sydöstra finland)
Publicerat Januari 20, 200917 yr Den största kända kollisionen är väl rådjur vs täta populationer av dovhjort som kan trycka ut rådjuren. Vildsvinen kan initialt fresta på rådjuren men detta ger sig. Vildsvin är inget hot mot vuxna rådjur även om dom nog kan glufsa i sig ett nykläckt kid om dom får chansen. Dock tror jag att rådjuren upplever svinen som stökiga innan dom lär sig symbios. Hemma tog det ett år på den tiden svinen dök upp. Dock ser man dom sällan samtidigt på en åtel.
Publicerat Februari 8, 200917 yr Älg och gris funkar väldigt bra på de flesta ställen, inte minst i Småland, Blekinge och norra Skåne. Dov och rå är värre. Norra Skåne huserar ställvis fin-fina älg, gris och rådjursstammar!