Hoppa till innehåll
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Jaktsidan

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Sierra 155gn Palma Match, utdöd eller intressant?

Featured Replies

Publicerat

Hejsan gott folk!

Fick en funderare då jag kollade in på http://www.vapenochskytte.se/ då jag hade för avsikt att beställa hem en ask utav Sierra 155grs Palma Match i kaliber .30.... Det visade sig, efter ett email med förfrågan, att dom inte sålde denna kula pga. att den vart svårsåld.

Så frågan blev givetvis varför? Är kulan i sig inget vidare eller är det nått annat typ "jag testade den här istället och fick gott resultat och nu vågar jag inget annat"?

Kom med kommentarer på kulan!

Mvh. Robban

Publicerat

Tja,

De sköt hyggligt på 300 meter med Sako Varminten jag hade för ett par år sedan, och då är ändå detta en höftad laddning:

308_155MK_300m.JPG

Publicerat
  • Författare

Ja inte var det kasst inte.... Undrar nog ännu mer nu än innan varför dom skulle vara svårsålda?

Kan faktiskt tilläga att jag haft ruskigt goda erfarenheter av affärn ifråga och vad jag även fick i svaret är att dom gladeligen tar hem just denna kula om jag vill ha vilket är bussigt.

Publicerat
  • Författare

Fick precis ett mail från vapen & skytte...

Det stod att dom beställde såpass mycket att det säkert inte skulle vara några problem att "smyga" med ett antal askar.. ;)

Underbart, nu skall det bli lite fart på grejjorna...

Råkade av ren händelse be om att få beställt hem 5st askar för utvärdering. :P Hoppas frugan inte tar till stekpannan. :lol:

Publicerat

Pssst du har PM på ett annat ställe,

jag ha skjutit några av mina bättre träffbilder på 300 meter med de där 155:orna, har inget bildbevis eller ens mätte träffbilden men det kan jag säga att jag mös hela dagen sen....

Nåväl vi får säkert anlednking att återkomma om dessa kulorna.

/C

Publicerat
  • Författare
Pssst du har PM på ett annat ställe,

jag ha skjutit några av mina bättre träffbilder på 300 meter med de där 155:orna, har inget bildbevis eller ens mätte träffbilden men det kan jag säga att jag mös hela dagen sen....

Nåväl vi får säkert anlednking att återkomma om dessa kulorna.

/C

Ha ha, ja men hej du... :D

Hade ingen aning om att du huserade här. :blush: Som du vet har vi redan fortsatt diskutionerna på det "andra" stället. :D