Publicerat Januari 20, 200917 yr hade tänkt beställa lite prylar..eller det mesta för att komma igång...kollat lite på http://www.sinclairintl.com/reloading.html hur är prisskillnaden i usa? nå andra bra sidor? redding boss press .. va tror ni om den? redding verktyg till 6,5x55....hittar inget till 9,3x62...men de går ju köpa hemma plus en massa annat smått å gott mvh/Johan
Publicerat Januari 20, 200917 yr En bra europaleverantör (Italien) är www.smartreloader.com Ingen tull eller moms eftersom det är ett eu-land. Frakten kostar 15-16 € och går på några dar med DHL eller UPS direkt hem till din dörr. Vet inte om de har dina grejor, men kolla. De är jättebra att ha att göra med, har handlat 3 ggr av dem.
Publicerat Januari 20, 200917 yr ja det kan vara bra att kolla upp frakten innan man skickar från usa en redding press väger lite grand.
Publicerat Januari 20, 200917 yr Författare En bra europaleverantör (Italien) är www.smartreloader.comIngen tull eller moms eftersom det är ett eu-land. Frakten kostar 15-16 € och går på några dar med DHL eller UPS direkt hem till din dörr. Vet inte om de har dina grejor, men kolla. De är jättebra att ha att göra med, har handlat 3 ggr av dem. ska kolla upp dom! tackar
Publicerat Januari 20, 200917 yr ja det kan vara bra att kolla upp frakten innan man skickar från usa en redding press väger lite grand. Min press kostade cirkus 80usd att frakta hem
Publicerat Januari 20, 200917 yr Min press kostade cirkus 80usd att frakta hem som man får skatta på, det är dyrare än 15 euro iaf.
Publicerat Januari 23, 200917 yr som man får skatta på, det är dyrare än 15 euro iaf. Jadu jag fick betala 3500kr för mitt kit hem i brevlådan med ett redding delux verktyg så jag ska inte klaga ! Midway tar väl 8500kr för samma kit och då är inte frakten eller verktyget inräknad !
Publicerat Januari 24, 200917 yr Jadu jag fick betala 3500kr för mitt kit hem i brevlådan med ett redding delux verktyg så jag ska inte klaga ! Midway tar väl 8500kr för samma kit och då är inte frakten eller verktyget inräknad ! det verkar dyrt fick hem mitt redding kit bra billigare än så från smartleloader men det var ett tag sedan. om man jämför med midway blir allt billigt.
Publicerat Januari 24, 200917 yr Kan bara hålla med de som rekommederar Smartreloader. Tyvärr har ju både dollarn och euron blivit dyrarare, men om du inte har tok bråttom att skaffa prylarna så håll koll på smartreloaders hemsida dom brukar ha bra paket till bra priser med jämna mellanrum.
Publicerat Januari 24, 200917 yr det verkar dyrt fick hem mitt redding kit bra billigare än så från smartleloader men det var ett tag sedan.om man jämför med midway blir allt billigt. Ja sen beror de väl på vilket du köpte med? Och har du då räknat med något verktyg?
Publicerat Januari 24, 200917 yr Ja sen beror de väl på vilket du köpte med? Och har du då räknat med något verktyg? jag köpte en hel del mer saker allt från flera trattar till verktyg det är det som gör det så svårt att räkna ut. men man kan konstatera att båda alternativen är bra men att priserna lätt stegras när dollarn är hög pga skatten.
Publicerat Januari 24, 200917 yr jag köpte en hel del mer saker allt från flera trattar till verktyg det är det som gör det så svårt att räkna ut. men man kan konstatera att båda alternativen är bra men att priserna lätt stegras när dollarn är hög pga skatten. Jag kan som inte säga de va dåligt pris på nått ställe, köpte mitt när dollarn låga på 6kr så jag ska inte klaga, jag tog iaf big boss delux kitet, vet inte om de är krutdoseraren och någe mer som skiljer kiten åt? Om man nu pratar big boss....
Publicerat Januari 24, 200917 yr Jag kan som inte säga de va dåligt pris på nått ställe, köpte mitt när dollarn låga på 6kr så jag ska inte klaga, jag tog iaf big boss delux kitet, vet inte om de är krutdoseraren och någe mer som skiljer kiten åt? Om man nu pratar big boss.... jag tror inte det.
Publicerat Januari 24, 200917 yr Här är skillnaden ! Deluxe Kit contains: # Big Boss Press # 3BR Powder Measure # Model 1400 Case Trimmer # Model 2 powder scale # Powder trickler # Pad-style case lube kit # Deburring tool # Case preparation kit (accessory handle and brushes) # Powder funnel Redding Big Boss Single Stage Press Pro-Pak Kit Contains: # Big Boss reloading press. Press has a heavier frame and a longer stroke than the Boss press and is designed for reloading magnum cartridges. # Model 2 powder scale. # Powder trickler. # Pad style case lube kit (lube pad and 2 oz of case lube). # Deburring tool. # Model 18 case preparation kit (small tools, brushes and plastic accessory handle for cleaning fired cases before resizing). # Powder funnel. # Hodgdon reloading manual. Redding Big Boss Single Stage Press Pro-Pak Plus Kit Kit includes: # Big Boss reloading press # Model 2 powder and bullet scale # Powder trickler # Pad style case lube kit # Deburring tool # Model 18 Case Preparation Kit # Comes with the Redding Model 3 powder measure # Powder funnel # "Metallic Cartridge Reloading"-3rd edition
Publicerat Januari 25, 200917 yr Tjing Har köpt lite grej från: http://www.natchezss.com/ Har skickat med post en gång. Vikten var väl sisådär en 3kg, frakten gick på 1500kr. Paketet fastnade i tullen...suck..kostade 1500kr till i Tull o moms. Kom dock undan billigare än i Sverige iallafall men et skiljde löjligt lite. Nu förtiden brukar jag höra mig för med när det är någon i bekantskapskretsen som skall till bekanta i USA och å då beställer jag och Natchezz skickar grejerna till dem i USA sen checkar man bara in grejerna på flyget i vanliga bagaget. Inga tändhattar eller krut förståss men kulor, verktyg, kikarsikten mm har funkat för mig. Den gången jag skickade med post så var det jag själv som var i staterna men jag klantade mig o beställde grejorna samma vecka som jag var där så de hann inte levereras till hotellet innan jag åkte hem, de fick skicka det till mig i efterhand. Lycka till. /Gute
Publicerat Januari 26, 200917 yr Det måste finnas andra firmor än Natchez? Jag har sett en del usa-företag som nyttjar Fedex eller UPS för sina exportorder. Av bekvämlighet antagligen. Och de kan har sådana horribla frakter. Men en normalfrakt från USA är bara några hundra kronor dyr så det kan löna sig att titta runt en del...
Publicerat April 19, 200917 yr Det måste finnas andra firmor än Natchez? Jag har sett en del usa-företag som nyttjar Fedex eller UPS för sina exportorder. Av bekvämlighet antagligen. Och de kan har sådana horribla frakter. Men en normalfrakt från USA är bara några hundra kronor dyr så det kan löna sig att titta runt en del... Har handlat en hel del från www.cabelas.com och det har fungerat mycket bra. Men svensk tull är ju svårt att lura på avgifterna. Tyvärr är det ju så idag att du kan inte ens köpa en livrem från t.ex Bianchi, än mindre hylsor, kulor etc på grund av dom nya exportkontrollerna sedan 11 November händelsen. Verkligt få företag idag vågar skicka något som tillhör vapen eller dito. Det är i princip oxå bara företag som kan ansöka om exporttillstånd.
Publicerat Februari 3, 201016 yr hejsan kan nån trevlig själ rekommendera ett ställe med redding , när det gäller smartreloader så verkar många prylar dessvärre vara "sold out" vänligen nils
Publicerat Februari 3, 201016 yr hejsankan nån trevlig själ rekommendera ett ställe med redding , när det gäller smartreloader så verkar många prylar dessvärre vara "sold out" vänligen nils Jajjemensan!... Sinclair International. /Robban
Publicerat Februari 5, 201016 yr hejsan robban naturligtvis sinclair... en liten fråga till , lönar det sig att handla plus frakt en komplett laddutrustning inklusive en turret t7 ? vänligen nils
Publicerat Februari 5, 201016 yr hejsan robbannaturligtvis sinclair... en liten fråga till , lönar det sig att handla plus frakt en komplett laddutrustning inklusive en turret t7 ? vänligen nils Kolla på smartreloader också innan du beställer, deras frakt är billig gentemot USA frakt. Bara ett tips
Publicerat Februari 5, 201016 yr tyvärr verkar mycket på smartreloader vara sold out vänligen nils Ok, men skicka mejl åh hör efter med dom då !