Publicerat Januari 23, 200917 yr Halåja! jag är i valet och kvalet om jag skall köpa en ny burris Euro Diamond 2,5-10x50 E-Dot , eller en Bushnell Elite 6500 Rainguard 2.5-16x50, är det någon som har erfarenhet av dessa märken och skulle vilja hjälpa mig litet?
Publicerat Januari 23, 200917 yr jag har för dåligt på fötterna för att kunna uttala mig om euro diamond men 6500 är enligt mig ett av dom men prisvärda allround kikarna idag.
Publicerat Januari 23, 200917 yr Har ingen erfarenhet heller, däremot kommer jag ihåg en bösstest där det satt en eurodiamond på som strulade, kan ju ha varit en tillfällighet...............????? Därför skulle nog jag välja Bushnellen, samt att du har större förstoring, om du nu är betjänt av det. Kan även tipsa om Meopta, mycket prisvärda.
Publicerat Januari 23, 200917 yr Har en 6500 2-16x40 och är helnöjd,så den kan jag rekommendera. Ingen erfarenhet av Burrisen dock. /M.
Publicerat Januari 23, 200917 yr Bushnell från 70 och 80 tal är kända för att riktmedlet kan "hoppa lös" och flyta för sig själva inne i siktet. Men detta torde vara åtgärdad sedan länge. Tycker dessutom att Bushnell har mycket fin skärpa i sina kikare oavsett serie eller förstoringsintervall.