Publicerat Januari 23, 200917 yr Tjena ! Har idag beställt lockpipan Nordic Crying Bird från Herr Tham, tänkte ha den som komplement till Nordic predator.. Är det ngn som har testat dessa två och bildat sig en uppfattning ??? Nordic predator skall ju vara svår på mindre och späda rävar..Har bara skjutit 1 st räv för nordic predator och det var en stor hanne. Mindre rävar har väl inte riktigt modet att försöka själa föda från andra rovdjur... Tycker att jag ser ganska mycket spår efter räv hemma men har inte riktigt lyckats med nordic predator......Kan detta vara problemet ? Det skall iaf bli roligt att testa nu i slutet på sesången när det förövrigt skall vara som bäst att lockjaga dessa varelser. Skriv gärna ett par radet om ni testat lockpipa med ångestläte från fågel/hackspett.. /Fredric
Publicerat Januari 23, 200917 yr Har idag beställt lockpipan Nordic Crying Bird från Herr Tham, tänkte ha den som komplement till Nordic predator.. Jaså, fick du oxå mailet? Snacka om att riktad marknadsföring fungerar
Publicerat Januari 23, 200917 yr Författare Jaså, fick du oxå mailet? Snacka om att riktad marknadsföring fungerar Ja verkligen !!
Publicerat Februari 2, 200917 yr Har beställt Syko Tweety istället som ska komma i veckan Skriv gärna en rad eller två när du testat den.
Publicerat Februari 2, 200917 yr Författare Tjena, jag har givetvis testat lätet hemma från Crying bird och det låter ju som om det borde fungera Har legat i influensan nu ngn vecka så jag skall ut o testa direkt när man kviknat till..
Publicerat Februari 2, 200917 yr Katten kommer som ett skott när jag tränar med Syco tweetyn i alla fall. Tycker det verkar vara ett bra tecken!
Publicerat Februari 2, 200917 yr Har lige fået min Cryingbird og har bare väret ute 2 gange... men uden resultat. Ikke set noget als.
Publicerat Februari 2, 200917 yr Katten kommer som ett skott när jag tränar med Syco tweetyn i alla fall. Tycker det verkar vara ett bra tecken! Blir bra till att locka lodjur med då i alla fall..
Publicerat Februari 2, 200917 yr Så här långt har i alla fall Crying Birden resulterat i en hel del intresserad fågel. Borde väl kunan vara ett gott tecken...
Publicerat Februari 2, 200917 yr Är det ett bra tecken? I.s.f verkar ju min andra pipa också bra. Skator o kråkor kommer, men hittills ingen räv. Den pipan är en "Grim reaper death cry". Nån annan som har erfarenhet av den? Positivt eller negativt, bättre VETA om den är värd att blåsa i så man slipper slösa en massa tid på en värdelös pipa. Man står för nog mycket värdelöst själv så grejerna får gärna vara bra!
Publicerat Februari 2, 200917 yr Den ende som är positiv till Nordic Crying Bird är väll urax annars har Syko Tweety bättere ljud enligt många. Mvh.
Publicerat April 11, 201016 yr Är det ett bra tecken?I.s.f verkar ju min andra pipa också bra. Skator o kråkor kommer, men hittills ingen räv. Den pipan är en "Grim reaper death cry". Nån annan som har erfarenhet av den? Positivt eller negativt, bättre VETA om den är värd att blåsa i så man slipper slösa en massa tid på en värdelös pipa. Man står för nog mycket värdelöst själv så grejerna får gärna vara bra! Jag har en Death Cry I (den med tunnare membran) och den har fungerat hyffsat för mig. Jag har lockat in 3 stycken rävar med denna, varav 1 skjuten, och en som slapp undan med Verminator Syco Tweety. Den jag sköt var faktiskt en ungräv, ändå lockade jag med harskriket.. Han måste varit hungrig Jag tycker bra om min Death Cry. Den har bra vikt, låter bra, och är dessutom kamouflerad. Så lägg inte den i lådan & glöm bort den