Publicerat Januari 23, 200917 yr Hejsan undrar om nån vet nån intensivskurs på jägarexamen i skåne trakterna, södra småland och blekinge funkar väll med Mvh
Publicerat Januari 23, 200917 yr Jag vet en som kör ibland men det kostar lite... Både pengar och engagemang.
Publicerat Januari 23, 200917 yr Författare Pengar kan jag nog skrapa ihop och klart det finns ett stort Engagemang
Publicerat Januari 23, 200917 yr Jag skulle rekommendera att du först skaffar böckerna och plöjer igenom det mesta innan du startar kursen. Då har du en betydligt bättre chans att lära dig teorin som behövs för att kunna skriva provet. Jag tror att Nya Jägarexamen ligger på runt 1600 sidor i dag... Lite tufft att sätta på en vecka Kolla på blocket t ex om inte någon säljer sina böcker där.
Publicerat Januari 23, 200917 yr Författare Jag skulle rekommendera att du först skaffar böckerna och plöjer igenom det mesta innan du startar kursen. Då har du en betydligt bättre chans att lära dig teorin som behövs för att kunna skriva provet.Jag tror att Nya Jägarexamen ligger på runt 1600 sidor i dag... Lite tufft att sätta på en vecka Kolla på blocket t ex om inte någon säljer sina böcker där. japp jag har redan teoriböckerna och det brinner inte i knutarna hade tänkt göra detta i sensommar nån gång. god tid att läsa och förberada mig
Publicerat Februari 20, 200917 yr kolla med nån av jägarförbunden på din ort: http://www.jagareforbundet.se/kursform/default.aspx?id=1 http://www.jagarnasriksforbund.se/ annars så hittar du annonser ang. intensivkurser i många av våra jakttidningar.
Publicerat Februari 24, 200917 yr Kolla med studieförbunden, exempelvis Folkuniversitetet, Vuxenskolan, Studiefrämjandet mfl. Jag gick en 3 dagars intensivkurs i höstas och pengamässigt var det ca. 1000:- dyrare än om jag gått en "långsam" kurs med sisådär 15-17 sammankomster. Pröjsade ca. 6.500:- om jag inte minns helt fel. I det fick man hela rasket dvs. böcker, provavgifter (både teori och praktik), ammunition osv etc. Helt klart värt det tycker jag. Har du redan böckerna kommer du naturligtvis billigare undan. 1.300:- tror jag att jag gav för mina. Mvh. Laz
Publicerat Februari 25, 200917 yr HEJ. KAN PÅ DET VARMASTE REKOMMENDERA EN INTENSIVKURS DÄR TEORIN LÄSES I SVEDALA OCH SKJUTUTBILDNINGEN GÖRES PÅ SÖVDEBORGS SKJUTBANA UTANFÖ SJÖBO. TITTA PÅ DERAS HEMSIDA www.skanskajagarskolan.se DÄR FÅR DU ALL INFORMATION DU BEHÖVER. BRA TEORILÄRARE OCH DITO INSTRUKTÖRER FÖR DEN PRAKTISKA BITEN. LYCKA TILL ARNOLD
Publicerat Maj 13, 200917 yr HEJ.KAN PÅ DET VARMASTE REKOMMENDERA EN INTENSIVKURS DÄR TEORIN LÄSES I SVEDALA OCH SKJUTUTBILDNINGEN GÖRES PÅ SÖVDEBORGS SKJUTBANA UTANFÖ SJÖBO. TITTA PÅ DERAS HEMSIDA www.skanskajagarskolan.se DÄR FÅR DU ALL INFORMATION DU BEHÖVER. BRA TEORILÄRARE OCH DITO INSTRUKTÖRER FÖR DEN PRAKTISKA BITEN. LYCKA TILL ARNOLD Jag och några kollegor gick hos Crister Heinlaid utanför Sösdala. Flexibelt upplägg och mycket för pengarna. Han var billigare än andra jag kollade upp. Vi fick dessutom följa med ut på två jakter... Kolla www.frinatur.se mvh David
Publicerat Juli 10, 200916 yr Författare Har upptäckt att Elisefarm utanför Hörby har intensivkurs, nån som erfarenhet av dom ? Mvh