Publicerat Januari 24, 200917 yr Sprang på följande spår i skogen idag. Jag tyckte defintivt att det var större spår än från rådjur, dessutom har det satt i lättklövarna. Kan det vara gris? Eller hjort?
Publicerat Januari 24, 200917 yr Exabit, om inte du har enorma händer är spåret inte mer än kanske 7-8 cm, stämmer det? Jag var själv ute idag och många spår såg ut så där, det är halt och det har smält undan en del i snön, jag skulle tro att det är rå trots allt, de hjortar jag har sett har haft rejält mycket större avtryck, men jag skall egentligen inget säga, jag vet inte. fick du/ni något. /Christian
Publicerat Januari 24, 200917 yr Exabit,om inte du har enorma händer är spåret inte mer än kanske 7-8 cm, stämmer det? Jag var själv ute idag och många spår såg ut så där, det är halt och det har smält undan en del i snön, jag skulle tro att det är rå trots allt, de hjortar jag har sett har haft rejält mycket större avtryck, men jag skall egentligen inget säga, jag vet inte. fick du/ni något. /Christian Vi talar om Exabit aphand, mao så har han stora dasslock till nävar. Skämt å sido men han har stora händer... Å andra sidan så torde det vara 7-8cm som du skrev. EDIT: Tror inte att det är rå, lutar mer åt gris enligt min mening men jag har haft fel förut. Mvh. Robban som också har apnävar.
Publicerat Januari 24, 200917 yr Tror inte att det är gris iaf, lättklövarna borde vara längre isär då. men det e svårt att säga med säkerhet vad säger din magkänsla ?? Mvh garou
Publicerat Januari 24, 200917 yr Författare Det syns inte på den dåliga bilden, men spåren var i princip helt färska. Spåren återfanns på ett ställe där jag nyligen hittat skit som med 99% sannolikhet kommer från gris. Samtidigt är jag 99% säker att dessa spår inte är från rådjur, men jag kan ha fel.
Publicerat Januari 24, 200917 yr Tror inte att det är gris iaf, lättklövarna borde vara längre isär då.men det e svårt att säga med säkerhet vad säger din magkänsla ?? Mvh garou Jag säger likadant. Tycker lättklövarna sitter för tätt för att va gris.
Publicerat Januari 24, 200917 yr Författare Bra, då avskriver jag detta som rådjursspår tills vidare Tack för er input!
Publicerat Januari 24, 200917 yr Absolut inte grisspår. Jag kan försöka lägga upp en bild på grisspår så kan vi se skillnaden. Återkommer snart... Nu é jag tebaks... Den här är från en kanske 50-60 kilos gris. Lägg märke till hur brett isär lättklövarnas avtryck sitter. Ungefär dubbelt så bred vid lättklövarna som dom främre klövarna. För att ytterligare kolla vad det kan vara för spår Du hittat kan man mäta steglängden. En gris har förhållandevis korta ben om man jämför med hjortdjur i samma klövstorlek, därmed kortare steg.
Publicerat Januari 24, 200917 yr Vildsvin http://www.jagareforbundet.se/viltvetande/...dsvinforsta.asp Älg Spåret som det ser ut på fotot så är det likt älgens men det kan ju inte ens vara en kalv denna årstid med så liten klöver. http://www.jagareforbundet.se/viltvetande/...ntation/alg.asp Fasiken vet vad du har sprungit på för spår kompis!
Publicerat Januari 24, 200917 yr Författare Fasiken vet vad du har sprungit på för spår kompis! En rejäl bock som väntar den 16/8 Jeepetorp: tack för bilden!
Publicerat Januari 24, 200917 yr En rejäl bock som väntar den 16/8 Ja, den måste vara rejält stor! Vad har den ätit tro???
Publicerat Januari 25, 200917 yr Jag skulle då också tippa på en Giggant bland gigganterna.. =) Bara att vänta o se
Publicerat Januari 25, 200917 yr Ja, den måste vara rejält stor! Vad har den ätit tro??? Exabit stödutfodrar med ryss5:or
Publicerat Januari 25, 200917 yr Exabit stödutfodrar med ryss5:or Ja. säkert att det är något sådant! Ett missfoster typ detta! Fick det ifrån Kanada igår med tillhörande text! " Calico Buck Have you ever seen or herd of such a Deer? Here is a crazy Buck that a hunter got over in WI. He sent these pictures to a bunch of people to see what he could get and the owner of Cabbela's paid him $13,000 for the head and hide. A calico buck like the one in the pictures is more rare then an albino." Svar på fråga som jag hade ställt i returmailet: "But i was wondering if maybe that calico deer may have crossed with a brown and whit goat? I have seen goats about that colour."