Hoppa till innehåll
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Jaktsidan

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Outback VS Mountain

Featured Replies

Publicerat

Vilket av dessa två jaktställ är bäst ?(båda från itab)

Är Outbackstället brunt eller ljuger bilden från deras hemsida??

Publicerat

Modellerna vet jag inte. Jag har inte provat båda så jag kan jämföra.

Men jag köpte en jacka häromdagen på Svante Nilssons och jag är normalt en medium kille men jag tog faktiskt XL som storlek. Large var helt ok också men ev lite liten om jag vill pälsa på mig inunder jackan. Därför tog jag XL. Kan vara värt att tänka på om du beställer över internet.

Nu vet jag som sagt om detta är generellt vad gäller pinewood men den jackan jag provade var liten i storleken.

Det kanske finns någon annan som har samma erfarenhet?

Publicerat

Har Outback brallor och är skitnöjd. Dom är GRÖNA, men två olika struktuter på tyget, kanske det som spelar ögat ett spratt.

• 8 months later...
Publicerat

Lyfter lite tråd här =)

Har precis beställt ett T&P Polar ställ i färgen Teagreen.. inte helt jägargrönt kanske.. men men. Ska bli spännande att se vad det duger till =) Förhoppningen är att man håller sig varm på vintern iaf =)

Publicerat

Jag valde mellan Outback och Mountain stället. Det Outback stället jag kollade på hade en dragning mot brunt i den gröna färgen medans Mountain är mer åt M59 hållet.

Jag valde Mountain av några olika anledningar. Dels så tyckte jag att det satt skönare. Men jag har för mig att de saknade det som borde ha varit min storlek i Outback. Men eftersom jag ofta passar i kallt väder och är en riktig fryskott så är det bättre fodrat än Outback.

Nackdelarna är att byxorna är jävligt prassliga i innerfodret mot pälsen på benen när man inte har ett underställ. Jackan med fodret monterat är ruggigt varm att röra sig i.

Men jag har börjat sukta efter ett Outback också eftersom det har andra egenskaper som kan vara mer lämpade andra dagar.

Mitt Mountain set är inne på tredje säsongen och har ett 2-3mm stort brännhål i yttre lagret av glöd på benet men det är det enda också. Det beror väl på lite hur mycket man är ute och vad man gör. Har väl inte exakt koll men det rör sig väl om 50-60 dagar i skogen.

Tätheten är inte 100% men nära på. I helgen så vart det så dumt att jag stod hela kvällarna i slaktboden och fick avsluta för kvällen med att spola blodet på byxorna med vattenslangen. Kunde på söndag kväll känna att det var en aning fuktigt under efter sista avspolningen. Precis märkbart.

Publicerat

Ja, jag lovar en recension av polar-stället efter helgens jakt =) Två dagar är väl inte så mycket att grunda en recension på iofs, men det bör iaf ge en liten indikation av hur bra det är.

Är själv en riktig fryskott, och detta stället är för mig enbart tänkt för senhöst/vinter-jakten. Nu under älgjakten kör jag nog som det är, men när det blir dags för toppjakt och rävlock så blir det nog ett vitt överdrags camo.. så färgen spelar mig ingen större roll egentligen. Och på sensommar & tidig höst blir det ett annat camoställ.. =)