Publicerat Januari 26, 200917 yr Då har jag änligen fått hem min nya bössa en BRNO 22 Hornet. Ska bli mycket intresant o testa skjuta med den i helgen.
Publicerat Januari 26, 200917 yr Då har jag änligen fått hem min nya bössa en BRNO 22 Hornet. Ska bli mycket intresant o testa skjuta med den i helgen. Kul! Grattis på dig! Ser fram emot en rapport av provskjutningen med nedlagt villebråd.
Publicerat Januari 27, 200917 yr Fan Foffe, du kan ju inte slänga ut en sån tråd utan bilder begriper du väl !! Grattis till ett bra val av vapen och en suverän kaliber ! Vad är det för jakt som huvudsakligen kommer att bedrivas med den?
Publicerat Januari 27, 200917 yr Författare Här kommer en bild på mitt senaste tillskott i samlingen, framför allt kommer den att användas i höst under trädskälarjakten. Ska även testa jaga Räv med den nu i vår. Ev ripa nångång framöver.
Publicerat Januari 27, 200917 yr Här kommer en bild på mitt senaste tillskott i samlingen, framför allt kommer den att användas i höst under trädskälarjakten. Ska även testa jaga Räv med den nu i vår. Ev ripa nångång framöver. Såja Foffe, nu var det bättre när det var med foto på den också! Den ser ju fin och smidig ut. Jag hoppas att du får många fina jaktstunder med din nya kompis i skogen!
Publicerat Januari 27, 200917 yr Grattis Foffe till en fin bössa. Jag har själv en Brno 465 i .22 hornet, använder den när jag lockar räv, i helgen åkte den med på en toppjaktssväng då 6kommafemman inte är i ordning, skjöt en orre från 122 meter med rws 46 gr softpoint. nackdelen med hornet är att fabrikladdat kostar ¤#"¤#//%% mycket
Publicerat Januari 27, 200917 yr nackdelen med hornet är att fabrikladdat kostar ¤#"¤#//%% mycket Och det problemet löser man genom att.....?
Publicerat Januari 27, 200917 yr var faktist anledningen att jag började handladda, 295:- för 20 patroner
Publicerat Januari 27, 200917 yr var faktist anledningen att jag började handladda, 295:- för 20 patroner Rätt svar, du har just vunnit en 22 hornethylsa ! Nej, men du har rätt, hornet är en otroligt bra kaliber som inbjuder till mycket skytte både på jakt och på bana, men den är för dyr om man inte handladdar när man skjuter mycket med den.
Publicerat Januari 28, 200917 yr Men Remingtons och Winchesters 50pack tycker jag ligger riktigt bra i pris för att man ska kunna leka lite med bössan. Sedan att Win. sköt riktigt bra i bössan min gjorde det hela än roligare
Publicerat Februari 21, 200917 yr Författare Har varit ute o pangat lite med bössan för ett tag sen. Men just nu så ska jag vänta till i vår så att det går att ta sig fram till skjutbanan. Har bytt sikte. Men jag återkommer när jag har pangat med den i vår.
Publicerat Mars 7, 200917 yr Författare Grattis Foffe till en fin bössa.Jag har själv en Brno 465 i .22 hornet, använder den när jag lockar räv, i helgen åkte den med på en toppjaktssväng då 6kommafemman inte är i ordning, skjöt en orre från 122 meter med rws 46 gr softpoint. nackdelen med hornet är att fabrikladdat kostar ¤#"¤#//%% mycket Svärfarsan sa visst sparar du alla tomhylsor. Självklart sa jag. Ska i framtiden börja handladda.
Publicerat Mars 7, 200917 yr Svärfarsan sa visst sparar du alla tomhylsor. Självklart sa jag. Ska i framtiden börja handladda. Helt rätt, särskillt med tanke på kommande prishöjning på runt 20% från norma
Publicerat Mars 7, 200917 yr Helt rätt, särskillt med tanke på kommande prishöjning på runt 20% från norma norma har inte hornet i sitt sortiment
Publicerat Mars 13, 200917 yr Det var min gamla bysse det där och den sista fågel jag sköt med den var en tupp för hunden på närmare 150 än 100 meter, med sellierbellot helmantel. Stående med stöd mot sidan av en gran.