Publicerat Januari 27, 200917 yr Hallå! nån som har erfarenhet av denna bössa ? Problem ? Omladdnings strul i och med att de e en .22Lr och halvauto ? Nån som vet ? Alla svar välkomnas // Tom
Publicerat Januari 27, 200917 yr Hallå! nån som har erfarenhet av denna bössa ? Problem ? Omladdnings strul i och med att de e en .22Lr och halvauto ?Nån som vet ? Alla svar välkomnas // Tom Vi har en sedan i våras, skjutit kanske 3000 skott till stor del på 100m. Bra precision även på långa håll. Störtläcker att skjuta med, särskilt stående/knästående tack vare stockens utformning och balansen. Några få patrontyper har skapat problem. Det jag minns är Remington Thunderbolt som hade ett antal klickar. Annars är den inte känslig för ammoval. T.ex. går CCI Standard utmärkt. Ibland kommer en tomhylsa på väg ut i vägen för slutstycket, men inte ofta. Det enda återkommande problemet är om man inte är noga med att hålla magasinen rena och tunt inoljade så att de löper lätt. Då kan patronerna haka upp sig så att slutstycket inte når dem. Men sköter man dem så är det inga som helst problem. Roligaste - och läckraste - vapnet vi har! Hälsningar, Björn
Publicerat Januari 28, 200917 yr Författare Vi har en sedan i våras, skjutit kanske 3000 skott till stor del på 100m. Bra precision även på långa håll. Störtläcker att skjuta med, särskilt stående/knästående tack vare stockens utformning och balansen. Några få patrontyper har skapat problem. Det jag minns är Remington Thunderbolt som hade ett antal klickar. Annars är den inte känslig för ammoval. T.ex. går CCI Standard utmärkt. Ibland kommer en tomhylsa på väg ut i vägen för slutstycket, men inte ofta. Det enda återkommande problemet är om man inte är noga med att hålla magasinen rena och tunt inoljade så att de löper lätt. Då kan patronerna haka upp sig så att slutstycket inte når dem. Men sköter man dem så är det inga som helst problem. Roligaste - och läckraste - vapnet vi har! Hälsningar, Björn Okeej ! Funderar skarpt på en sån jag med.. Ser ju kanon cool ut oxå Är mäst tänkt för bana å lite sånna grejer nån kråka kanske Med andra ord skäter man vapnet som man ska så funkar de bra ? Tack för svaret blev mer sugen nu blir nog en sväng till närmaste handlaren får de modellerna:P // Tom
Publicerat Januari 28, 200917 yr Författare Ingen annan som har för / nackdelar.. ? Eller vad tycker ni om bössan ? ful eller snygg? skön eller obekväm? bra eller dålig precition? Alla svar är välkommen //Tom
Publicerat Januari 28, 200917 yr Ingen annan som har för / nackdelar.. ?Eller vad tycker ni om bössan ? ful eller snygg? skön eller obekväm? bra eller dålig precition? Alla svar är välkommen //Tom Hiskeligt ful, men ser väldigt ergonomisk ut att skjuta med =)
Publicerat Januari 28, 200917 yr Författare Hiskeligt ful, men ser väldigt ergonomisk ut att skjuta med =) Haha förstod att antingen tycker man den är cool som fan eller så tycker man den ser ut som faaan själv hehe
Publicerat Januari 28, 200917 yr Okeej ! Funderar skarpt på en sån jag med.. Ser ju kanon cool ut oxå Är mäst tänkt för bana å lite sånna grejer nån kråka kanske Med andra ord skäter man vapnet som man ska så funkar de bra ? Tack för svaret blev mer sugen nu blir nog en sväng till närmaste handlaren får de modellerna:P // Tom Finns det 2-skottsmagasin till den? I annat fall får man inte jaga kråkor (all fågel) med den.
Publicerat Januari 28, 200917 yr Finns det 2-skottsmagasin till den? I annat fall får man inte jaga kråkor (all fågel) med den. går väl att modifiera ett vanligt mag?
Publicerat Januari 30, 200917 yr Författare jaså e de så?? hmm varför i hela friden ska man inte få ha fler en två om man jagar kråka? jaja ska ja jaga kråkor med denna bössa skiter ja fullständigt i denna knäppa lag, är ju lika vrickad som den att man inte får ha fler än 3 patroner i geväret när man jagar björn??? den gången man vill ha fler.. Pappers sverige i ett nötskal. Hehe tror många av jägarna är beredd att hålla med, frågan är varför lagen inte ändras Hehe jaja ha de bra alla
Publicerat Januari 31, 200917 yr Hade den med grov pipa och laminatkolv, det pluggade 10skottsmagget, konverterat till femskottsmagg, funkade skit rent ut sagt. Var ofta en stor källa till krångel, men i övrigt en helvets kul skjutamaskin som sköt tätt.
Publicerat Januari 31, 200917 yr Hade den med grov pipa och laminatkolv, det pluggade 10skottsmagget, konverterat till femskottsmagg, funkade skit rent ut sagt. Var ofta en stor källa till krångel, men i övrigt en helvets kul skjutamaskin som sköt tätt. Är inte de ett allmänt känt "fel" att man måste sköta om smörjningen på dessa? Jag är sugen på en 22auto också, men tror jag väljer en 10/22
Publicerat Februari 1, 200917 yr Röstar på en ruger 10/22. Har skjutit 1500-2000 plugg med min, inte ett klick än med varierande ammo. Sen finns det en uppsjö med tillbehör/reservdelar och det är ingen nackdel.
Publicerat Februari 1, 200917 yr jaså e de så??hmm varför i hela friden ska man inte få ha fler en två om man jagar kråka? jaja ska ja jaga kråkor med denna bössa skiter ja fullständigt i denna knäppa lag, är ju lika vrickad som den att man inte får ha fler än 3 patroner i geväret när man jagar björn??? den gången man vill ha fler.. Pappers sverige i ett nötskal. Hehe tror många av jägarna är beredd att hålla med, frågan är varför lagen inte ändras Hehe jaja ha de bra alla Det är inte särskilt bra att skriva att du skiter i lagen. Gör du det riskerar du ansvar för jaktbrott och att bli av med alla dina vapenlicenser, fast du har kanske inte så många.
Publicerat Februari 1, 200917 yr Jo, kanske det. Men ofta var det att pluggningen orsakade att fjädern i magget fastnade så att patronerna kom upp snett och det gjorde att den kunde hamna på sniskan när slutstycket slog fram.
Publicerat Februari 3, 200917 yr Författare Det är inte särskilt bra att skriva att du skiter i lagen. Gör du det riskerar du ansvar för jaktbrott och att bli av med alla dina vapenlicenser, fast du har kanske inte så många. Jag begår väl inge jaktbrott så länge jag inte utför de ja skriver ?? Mena så länge ja inte går ut i skogen med ett tio tal skott i bössan kan ja inte begå något jaktbrott. Ungefär som att ja skulle skriva att ja ska skjuta en varg, så länge jag inte tryckt av har jag inte begått något brott eller ha ja fel ?? näe kanske inte har gaderoben full men de ja har vill ja ju behålla.. Sen uttryckte jag vad ja tycker om svensk vapenlagstiftning. Helt idiotisk på många plan.. Jaja de hör inte till denna tråd de tar vi i nån annan
Publicerat Februari 18, 200917 yr Ingen annan som har för / nackdelar.. ?Eller vad tycker ni om bössan ? ful eller snygg? skön eller obekväm? bra eller dålig precition? Alla svar är välkommen //Tom Jag har en 597 standard, som jag monterat en Boyd's Evolution stock på. Det är samma stock som på Yellow Jacket. Stocken köpte jag från USA och den är jäkligt skön att hålla i. Perfekt ergonomi, faller på plats direkt. Det är en rolig bössa, och min fungerar bara bra. Har nyss fått hem ett 30-skotts magasin till den, men har inte hunnit testa det än, väntar på lite varmare väder, sen blir det plinking.............