Hoppa till innehåll
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Jaktsidan

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Sabel

Featured Replies

Publicerat

Min far har en sådan som ej används, funderar på att försöka lura av honom den och stocka om den, ( vänsterskytt...)

Är det nån som vet nåt om sådana. Vet ingen modellbetäckning eller så men jag tror det är en sidolåsare.

mvh. Jonas.

Publicerat

Sabel??

Jag hade tidigare en Black Sable de lux, en spank sidolåspang som jag saknar faktiskt. Otroligt lätt och smidig samt fin liten sak som jag dessvärre inte sköt speciellt bra med. Synd, mysig bössa utan tvekan. Är det en Black Sable så är det en kanonfin bössa tycker jag!

Mvh!

• 2 weeks later...
Publicerat

Ha, sa till dig att spara på den. Må du skämmas för evighet för att du sålde den >:(

Publicerat

Hipshot, det är tur att du inte saknar alla bössor du sålt genom åren!  ;)

/Martin

Publicerat

Att jag inte saknar dem??

Paddeln saknar jag men det sura är att oavsett hur mysig bössan var så sköt jag för illa med den för att försvara ägandet.

Vidare saknar jag en Sako 75 standard i kal.243 men den har jag varken köpt eller sålt än  ;D

Kan tidvis sakna Sako Varminten men nja det är ett mindre problem..

Liiite sugen på Mr Fiberclass Sako Hunter .270 nu.. dock sakar den löstagbart magasin så det är surt. Annars så skulle man ha ett grovt rör, Tikka Battue 9,3 och en Finnlight .270 sen Kvadden och ett knippe hagelbössor..

Mvh!

• 8 years later...
Publicerat

Köpte just en Black sabel i utmärkt skick. Någon som vet var man kan läsa lite historia om detta vapen. Får nu hoppas att man blir kompis med bössan då den verkligen verkar smidig och av bra kvalité.

Publicerat

Köpte just en Black sabel i utmärkt skick. Någon som vet var man kan läsa lite historia om detta vapen. Får nu hoppas att man blir kompis med bössan då den verkligen verkar smidig och av bra kvalité.

Det är nog lite svårt.... De verkar ha gjorts av snart sagt alla i Eibar mer eller mindre, en billig kopia av en standard britt med 7-pinnars sidolås som regel (det finns boxlås med) så exakt vem som gjort den är svårt att uttala sig om utan att se ev trade marks - de som är gjorda eller i alla fall ihopsatta av Armas Garbi torde vara vanligast i Sverige vad jag kan förstå.

Kvaliteten är minst sagt skiftande - från kanske acceptabel till rent katastrofalt uselt tyvärr. Priserna är därefter och jag brukar rekommendera folk att hålla sig borta från dem om man inte kan bedöma vapen lite mer på djupet eftersom risken att man får rent junk är på tok för stor.

/T

Publicerat

Tja...enligt tillfrågad vapenhandlare är kvalitén tillräcklig på vapnet. Skicket är bra och jag gillar bössan. Små pengar inblandade. Amen!

Hade varit kul att läsa mer info då det alltid är kul att veta vad man äger!

Publicerat

Tja...enligt tillfrågad vapenhandlare är kvalitén tillräcklig på vapnet. Skicket är bra och jag gillar bössan. Små pengar inblandade. Amen!

.........

Det är jag med, men jag hade nog inte sagt så i alla fall. Kvalitet är ett ganska vitt begrepp, tillräcklig kvalitet än vidare.

....

Hade varit kul att läsa mer info då det alltid är kul att veta vad man äger!

Prova shotgunsworld.com eller doublegun.com där hittar du flera trådar om dem......

/T

Publicerat

Jag har haft en Sable De Lux.. Liten lätt nätt förbannat fin sidolås bössa.. Riktigt trevlig men lite piplätt kanske. Hade aldrig ngt rappel med den, sålde den då jag inte fixade så piplätt bössa. Snyggaste pangen jag haft utan tvekan  :biggrin: