Publicerat Januari 30, 200917 yr Jag har ett väldigt stort problem just nu i mitt liv:D Jag har åtel och allting men det finns ett problem.. När kommer räven? Jag tycker dom verkar inte ha några rutiner alls just nu. Finns det nått knep att ta till för att veta när räven är där förutom att sitta där i ett dygn eller ha en åtelkamera? Mvh// En desperat nybörjare.
Publicerat Januari 31, 200917 yr Jag har ett väldigt stort problem just nu i mitt liv:DJag har åtel och allting men det finns ett problem.. När kommer räven? Jag tycker dom verkar inte ha några rutiner alls just nu. Finns det nått knep att ta till för att veta när räven är där förutom att sitta där i ett dygn eller ha en åtelkamera? Mvh// En desperat nybörjare. åtelkamera! monterade upp min igår så jag får reda å tiderna när dom är där.
Publicerat Januari 31, 200917 yr Är det nära bebyggelse så kommer dom senare då det lugnat ner sig. Sätter oss aldrig på våran åtel förräns efter kl23.
Publicerat Januari 31, 200917 yr Nu när löptiden börjar får dom ganska oregelbundna vanor. Åtelkamera kan vara hjälp i början av säsongen, men nu är det nog att vaka hela natten som gäller.
Publicerat Januari 31, 200917 yr Författare åteln är alldeles vid huset. men hittills har jag suttit till ungefär kl 01.00. Jag har börja trott att dom kommer fram mot morgonkvisten. bara en chansning:)
Publicerat Januari 31, 200917 yr Författare jag hade fram en på åteln vid mitt hus inatt kl 03,15 okey:) hur gick de då? jag funderar på att gå ut och sätta mig vid kl 02.00 inatt och sitta tills lampan släcks ungefär kl 04.00
Publicerat Januari 31, 200917 yr Nu när löptiden börjar får dom ganska oregelbundna vanor. , men nu är det nog att vaka hela natten som gäller. Exact så här är det. Hur många timmar har du vid gluggen ? Så här års ska man sitta så länge man orkar för att det kan komma många rävar på en natt.
Publicerat Januari 31, 200917 yr Författare såhär är det att jag har inte direkt nå bra glugg.Så jag brukar sitta utomhus. Men jag ska smyga ut ikväll vid 1 eller 2 så får vi se hur länge jag orkar sitta. Brukar inte sitta nå länge alls pga att ja inte har nå bra ställe att sitta på.Men jag får försöka härda ut inatt.
Publicerat Januari 31, 200917 yr Om du vill ha framgång med vak jakten så bör du skaffa dig nån form av koja med fönster och glugg å gärna värme. Fryser man och sitter oskönt orkar man inte med några längre pass. Och man vissnar ganska fort på jakten/jaktformen. Sitter man öppet/ute är risken mycket stor att räven både ser , hör och känner lukten av dig innan den ens är i ditt synfält. (givetvis finns det undantag) Och när man väl får skjuta en räv så sitt kvar minst en timme för det brukar komma nån mer räv bakom. Så gör jag med skaplig framgång. Så bygg dig en koja och börja skjut lite räv. " En bild som visar hur kul det kan va "
Publicerat Januari 31, 200917 yr Författare jäklar vad fint;) .. De kanske inte är någon ide att gå ut ikväll då.
Publicerat Februari 1, 200917 yr Har du testat lockpipa zorox? Kanske inte funkar det heller. Men då slipper du ju frysa ute om nätterna
Publicerat Februari 1, 200917 yr En prydlig ladugårdsvägg må jag säga! Grattis på dig! det är några utav fjolårets rävar I år hänger det inte lika många , än !