Publicerat September 24, 200520 yr Bild från i morse. 19 gräsänder på 4 bössor. Himla trevligt ;D MvJh NS
Publicerat September 24, 200520 yr Jag tycker nog att ölburkarna på motorhuven ser ännu trevligare ut...
Publicerat September 25, 200520 yr Författare Hmm.. de e 2 burkar 7:up. :'( Gjorde en efterapportering ett par timmar senare. Hittade 2 döda änder till så resultatet blev 21 st. Ett tipps för bra andjakt om man har nått litet vatten/sjö. Köp in 3 veckors ällingar och sätt ut i sjön. Placera ut en foderspridare/automat. När så hösten kommer så har detta förhoppningsvis dragit till sig vildänder i mängder. Där i var igår så sattes 30 ällingar ut. Vi såg nog ca 100 änder som drog in på morgonen. Tyvvärr mycket dimmigt, såg änderna alldeles för sent. De utsatta änderna är mindre skygga och kan ganska lätt skiljas ut eftersom de inte störs lika lätt. ligger kvar i vattnet eller flyger korta sträckor. Alltså skut bara änder som kommer inflygandes. Elle rär lättskrämda. När vi idag gjorde efterapporteringen så låg 25 änder kvar i sjön, inte så lättskrämda så de måste varit de utsatta. MvJh NS
Publicerat September 28, 200520 yr Det blev 10 änder och 2 kanadagäss på 3 bössor i kväll . Fan va skoj det va jag har köpt sweteams ansiktsmask den funkade bra ankorna värkade inte att se mig fast att jag bara satt i halvmeter högt tort gräs i vanliga gröna kläder . Alltså inge synlig hudfäg som kunde skämma ankorna. ;D ;D ;D ;D
Publicerat Oktober 24, 200520 yr Hur går det med andjakten? vi var ut igår. och sköt 3 canadagäss men ingen and väldigt dåligt med änder här. på vilka ställen ska man sätta ut sånna där foder automater? tex i vassen eller? mvh fredde