Publicerat Februari 1, 200917 yr Efter lördagens jakt strax SV om Enköping så saknas fortfarande en brun wachteltik. Den har ett lånat signalfärgat halsband med telefonnr på, men det är inte till hundägaren men han vet ju i alla fall vad det rör sig om i fall nån hittar hunden och ringer. OBS. Det är inte min hund. Men om ni vet nåt kan ni ringa mig ändå. 070 764 06 62. (Stavas Wachtel så här?)
Publicerat Februari 7, 200917 yr Författare Hunden är funnen. Drevkedjan hade gått norrut från en udde. Efter några få hundra meter gick det ut en grupp grisar söderut, över isen. Spåren tyder på att hunden följde efter upp på en ö ca 500 meter söderut. Där hade hunden släppt drevet efter ett tag och gått hemmåt. Tyvärr inte i samma spår, utan nu längre österut. Då kommer man rakt ut på ett strömt parti med öppet vatten... Hunden hittades under isen på måndagen.
Publicerat Februari 7, 200917 yr Fy fan va trist, skönt iaf att slippa ovissheten men förbannat tråkigt
Publicerat Februari 7, 200917 yr Fy vad tråkigt! Det ligger mkt i att det är skönt att veta men känslan när man hittar hunden går fan inte att glömma. Kommer själv aldrig att glömma när jag hittade beaglen fastfrusen i isen dagen efter hon försvann. /K9
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.