Publicerat Februari 1, 200917 yr Var på skjutbanan med min nyligen inköpta Krico 300 i .22 lr med ny-påskruvad kikare idag. Helt underbart väder, ett par minus och lite frost i gräset, hasade mig fram till 50m och släppte av 5 smällar på tavlan. Tänkte att här får man skruva lite på kikaren eftersom den tidigare suttit på ett gammalt Webley Tracker luftgevär... Som jag bedrog mig!!! Skotten satt exakt på riktpunkten inom en 5-krona! Ammon var 20 år gamla Eley High velocity som jag fått av farsan eftersom han inte kunde skjuta dom i pistolen. Har aldrig varit med om att jag inte behöver skruva ett enda klick åt nåt håll. 50 skott blev skjutna och alla bara satt där
Publicerat Februari 1, 200917 yr Hehe.. jaa jag har haft samma upplevelse.. det va när jag sköt in min 9,3. skött in den för mina 18 grams kulorna. 4 skott på 80 inom en 5. jag fattade inget.. Har inte rört den. älskar den kikarsiktet..=)