Publicerat Februari 2, 200917 yr Har en liten undran, är det att rekommendera att skjuta räv med helmantel i denna kaliber eller ska man välja nån expanderande kula istället? Är medveten om att det finns lämpligare kalibrar för ändamålet men eftersom jag nu bara äger en studsare så är det den som gäller.Jag handladdar inte.
Publicerat Februari 2, 200917 yr Har en liten undran, är det att rekommendera att skjuta räv med helmantel i denna kaliber eller ska man välja nån expanderande kula istället? Är medveten om att det finns lämpligare kalibrar för ändamålet men eftersom jag nu bara äger en studsare så är det den som gäller.Jag handladdar inte. Beror ju på om du är rädd om skinnen. Annars finns det ju ingen anledning att använda helmantel.
Publicerat Februari 2, 200917 yr Författare Kila in på youtube och sök på Räven raskar inte över isen Ja de gjorde ju jobbet
Publicerat Februari 2, 200917 yr Ja de gjorde ju jobbet Ja den blev snäll rätt fort Men inget vidare om man ska spara skinnet...
Publicerat Februari 2, 200917 yr Författare Får nog bli en ask Hammerhead, bättre o ventilera rejält än att han sticker iväg å bara drar lite tjyvluft
Publicerat Februari 2, 200917 yr Får nog bli en ask Hammerhead, bättre o ventilera rejält än att han sticker iväg å bara drar lite tjyvluft En av få gånger det är bättre med ett rejält hål istället för pyspunka. Skjuter med Hammerhead nu, räknar kallt med att smocka på några rävar nu under feb/mars.