Publicerat September 25, 200520 yr Hur mycket kan det skilja på övningsammo av olika fabrikat ??? Jag har skjutit med Norma jaktmatch sen jag köpte bössa och det har funkat rysligt fint. Bössan skjuter väldigt bra och dom dåliga skot jag har skjutit har jag känt av redan i skottet. Men i dag när jag var till älgbanan hade jag slut på ammon och köpte på banan , vet inte fabrikatet (en gröna ask var det). Jag blandade bra skott med dom mest osannolika bommar , har inte varit i närheten av så dåliga skott innan , och det värsta var att det kändes som bra skott. Kan det vara den nya ammon som funkade sämre i min bössa eller hade jag bara en "shitty bad day" ??? :-
Publicerat September 25, 200520 yr Ehh.. Du brukar panga jaktmatch så är de slut. Du köper Sellier & Berlott på skjutbanan ( de gröna askarna) och pangar på pappälgen och bommar? Eller har jag missförstått något? Provskjut dem i bänk först, kan vara så att de skjuter redigt annorlunda än jaktmatch. Mvh!
Publicerat September 26, 200520 yr Hmmmm ! Det skulle kunna tänkas att det var Remington UMC, dom spred grymt mycket mer än Norma JM i min bössa. Framförallt skilde det mycket i höjd. Detta upptäckte jag vid inskjutningen. Håller med Hipshot, att provskjuta lönar sig !!! Raggarö
Publicerat September 26, 200520 yr hej fenomenet S&B har jag upplevt många gånger . fiörst det var för året då jag hade köpt ett party 222 rem och hade på tavlan 10 1010 10 och noll och samma sak om och om igen-. närmaren undersökning vissade att i varje box det fanns 3-4 patroner som vägde mer än 3 grain än de andra . mycket good kvalitet men ändå väldigt ojämt. sedan vägde jag alla patronerna och skiljde de tunga från de lätta, då blev jätte fina träffbider. tändhatten på de tunga var tillplattad och de sköt 10-15 cm högre än de andra. nästa gången köper du S&B väg dom noga ;D innan du går till banan. mvh m98
Publicerat September 27, 200520 yr Författare hejfenomenet S&B har jag upplevt många gånger . fiörst det var för året då jag hade köpt ett party 222 rem och hade på tavlan 10 1010 10 och noll och samma sak om och om igen-. närmaren undersökning vissade att i varje box det fanns 3-4 patroner som vägde mer än 3 grain än de andra . mycket good kvalitet men ändå väldigt ojämt. sedan vägde jag alla patronerna och skiljde de tunga från de lätta, då blev jätte fina träffbider. tändhatten på de tunga var tillplattad och de sköt 10-15 cm högre än de andra. nästa gången köper du S&B väg dom noga ;D innan du går till banan. mvh m98 Inga problem , kommer aldrig att köpa dom igen